برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1395 , دوره  9 , شماره  34 ; از صفحه 51 تا صفحه 62 .
 
عنوان مقاله: 

کاربرد ارزشيابي فرايندي در مدارس ابتدايي (مطالعه موردي آموزش و پرورش منطقه ممقان)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه تبریز
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي ميزان آشنايي و رابطه آن با کاربرد ارزشيابي فرايندي در بين معلمان دوره ابتدايي شهرستان ممقان است تا مشخص شود معلمان تا چه اندازه با ارزشيابي فرايندي آشنايي دارند و از آن در کلاس درس خود استفاده مي کنند. اين پژوهش از نوع توصيفي- پيمايشي بوده و شامل کليه معلمان مدارس ابتدايي منطقه ممقان در سال تحصيلي 93-1392 به تعداد 180 جهت بررسي انتخاب شدند که از اين تعداد 127 نفر به پرسشنامه ها پاسخ دادند. ابزار گردآوري داده هاي پژوهش دو پرسشنامه محقق ساخته است که پايايي پرسشنامه اول از طريق آلفاي کرونباخ 0.92 و پرسشنامه دوم از طريق روش دو نيمه کردن 0.83 محاسبه شد. نتايج پژوهش نشان داد معلمان از ارزشيابي فرايندي و ابزارهاي آن شناخت کمتري دارند، اکثر معلمان از مفاهيم، فرآيندها، روش ها و ويژگي هاي ارزشيابي فرايندي آگاهي لازم را ندارند. معلمان نسبت به ارزشيابي فرايندي ديدگاهي مثبت دارند و در کلاس هاي درس خود استفاده مي کنند، اما سابقه و مدرک آنها با ميزان شناخت از اين نوع ارزشيابي و به کارگيري آن ارتباط معني داري ندارد

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 370
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی