برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1394 , دوره  8 , شماره  31 ; از صفحه 9 تا صفحه 23 .
 
عنوان مقاله: 

تعيين اثربخشي آموزش مهارت هاي معنوي بر سلامت عمومي و اضطراب دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تبريز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسی تربیتی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر بررسي آموزش مهارت هاي معنوي بر سلامت عمومي و اضطراب در دانش آموزان دختر دوره متوسطه بود. جامعه آماري اين پژوهش شامل کليه دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهرستان تبريز بودند. در اين پژوهش دو مدرسه از دو منطقه شهرستان تبريز به شيوه نمونه گيري در دسترس انتخاب شدند و سپس 30 دانش آموز که بالاترين نمرات را در اضطراب و اختلال در سلامت عمومي داشتند، انتخاب شدند و در دو گروه گواه و آزمايش جايگزين شده اند. 15 نفر از دانش آموزان که در گروه آزمايش قرار گرفتند در ده جلسه آموزش مهارت هاي معنوي شرکت نمودند و 15 نفر گروه کنترل چنين آموزشي را دريافت نکردند. ابزار پژوهش، پرسشنامه هاي اضطراب داس و سلامت عمومي گلدبرگ بود که به صورت پيش آزمون و پس آزمون اجرا شد. براي تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از تحليل کوواريانس به آزمون فرضيه هاي تحقيق پرداخته شد. نتايج نشان داد که آموزش مهارت هاي معنوي بر کاهش اضطراب و افزايش سلامت عمومي دانش آموزان موثر است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

برومندزاده، ن.، و کریمی ثانی، پ. (1394). تعیین اثربخشی آموزش مهارت های معنوی بر سلامت عمومی و اضطراب دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 8(31), 9-23. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=275084



Vancouver : کپی

برومندزاده نیلوفر، کریمی ثانی پرویز. تعیین اثربخشی آموزش مهارت های معنوی بر سلامت عمومی و اضطراب دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1394 [cited 2022January23];8(31):9-23. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=275084



IEEE : کپی

برومندزاده، ن.، کریمی ثانی، پ.، 1394. تعیین اثربخشی آموزش مهارت های معنوی بر سلامت عمومی و اضطراب دانش آموزان دختر دوره متوسطه شهر تبریز. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 8(31), pp.9-23. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=275084.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 346 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی