برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تدوين استراتژي براي رسانه هاي ديجيتال در کشور با هدف تاثيرگذاري ديني و فرهنگي بر قشر دانشجو

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت، دانشگاه تهران
 
چکیده: 

هدف: هدف اصلي اين پژوهش، تدوين استراتژي براي حوزه بازي هاي رايانه اي در ايران با رويکرد استراتژي هاي لازم جهت اجرا توسط نهادهاي بالادستي است؛ استراتژي هايي در جهت پاسخگويي به مسائل ديني و فرهنگي موجود در اين عرصه به خصوص در رابطه با اثرات فرهنگي و ديني روي قشر دانشجوي کشور به عنوان يکي از گروه هاي بزرگ مخاطب اين صنعت.
روش: اين پژوهش در زمره پژوهش هاي کاربردي بوده و از لحاظ روشي، کيفي محسوب مي شود. روش هاي مورد استفاده در اين پژوهش شامل مصاحبه با خبرگان، تکنيک دلفي، و تحليل سوآت مي شود.
يافته ها: يافته هاي اين پژوهش شامل آن دسته از نقاط قوت و ضعف و نيز فرصت ها و تهديدهاي صنعت بازي ايران است که در حوزه فرهنگ و دين مي توانند اثرگذار باشند. در مجموع، عوامل محيطي شامل 1 نقطه قوت، 4 نقطه ضعف، 3 فرصت و 6 تهديد محيطي مي شود. سپس با استفاده از تحليل سوآت، 8 استراتژي مختلف حاصل شده که به طور کلي شامل موضوعات استعداديابي و آموزش، تسهيل مراحل قانوني و حقوقي، بهبود سيستم توزيع، ايجاد مراکز رشد و صندوق هاي سرمايه گذاري ريسک پذير مي شود.
نتيجه گيري : همان طورکه اشاره شد، در اين پژوهش 8 استراتژي حاصل شده که اين استراتژي ها بايستي توسط نهادهاي بالادستي اجرايي شود. اين استراتژي ها در جهت تسهيل کسب و کار شرکت هاي بازي سازي بوده و با اجراي آن ها، کسب و کار بازي در ايران رونق گرفته و زمينه توليد بازي مناسب با فرهنگ ايراني-اسلامي ايجاد شده و روند تاثيرگذاري منفي فرهنگي حوزه بازي را به روند مثبت تبديل مي کند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

شریفی، س.، و جواهری، ج. (1394). تدوین استراتژی برای رسانه های دیجیتال در کشور با هدف تاثیرگذاری دینی و فرهنگی بر قشر دانشجو. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, 5(2 (پیاپی 15)), 163-182. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=273205



Vancouver : کپی

شریفی سیدمهدی، جواهری جواد. تدوین استراتژی برای رسانه های دیجیتال در کشور با هدف تاثیرگذاری دینی و فرهنگی بر قشر دانشجو. فرهنگ در دانشگاه اسلامی. 1394 [cited 2021October23];5(2 (پیاپی 15)):163-182. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=273205



IEEE : کپی

شریفی، س.، جواهری، ج.، 1394. تدوین استراتژی برای رسانه های دیجیتال در کشور با هدف تاثیرگذاری دینی و فرهنگی بر قشر دانشجو. فرهنگ در دانشگاه اسلامی, [online] 5(2 (پیاپی 15)), pp.163-182. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=273205.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 79 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی