برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي ارتباط بين مولفه هاي يادگيري خود - نظم داده شده با هوش

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

براي بررسي اين موضوع که آيا بين مولفه هاي يادگيري خود - نظم داده شده و هوش ارتباطي وجود دارد يا خير، 100 دانش آموز پسر و 96 دانش آموز دختر از مقطع راهنمايي و 65 دانش آموز پسر و 77 دانش آموز دختر از مقطع دبيرستان، در شهر تهران انتخاب شدند و به پرسشنامه "راهبردهاي انگيزشي براي يادگيري و آزمون ماتريس هاي پيشرونده ريون" پاسخ دادند.
در تحليل عوامل موثر انجام شده بر روي مقياس باورهاي انگيزشي و راهبردهاي يادگيري، عوامل اضطراب امتحان، خود - کارآمدي و ارزش گذاري دروني در بخش باورهاي انگيزشي و عوامل خود - نظم دهي، راهبردهاي شناختي سطح بالا و راهبردهاي يادگيري شناختي سطح پايين، در بخش راهبردهاي يادگيري استخراج شد.
يافته هاي حاصل از اين پژوهش، حاکي از اين بود که بين هوش با خود - کارآمدي، اضطراب امتحان، راهبردهاي شناختي سطح بالا و خود - نظم دهي همبستگي معني داري وجود دارد. يک تحليل رگرسيوني نشان داد که از بين کليه مولفه هاي يادگيري خود - نظم داده شده، خود - کارآمدي، خود - نظم دهي و اضطراب امتحان به ترتيب داراي قويترين ارتباط با هوش مي باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حسینی نسب، س.، و رامشه، س. (1379). بررسی ارتباط بین مولفه های یادگیری خود - نظم داده شده با هوش. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, 16-15(2-1 (پیاپی 31-30)), 85-96. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=27243



Vancouver : کپی

حسینی نسب سیدداوود، رامشه سیدمحمدحسین. بررسی ارتباط بین مولفه های یادگیری خود - نظم داده شده با هوش. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز. 1379 [cited 2021November27];16-15(2-1 (پیاپی 31-30)):85-96. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=27243



IEEE : کپی

حسینی نسب، س.، رامشه، س.، 1379. بررسی ارتباط بین مولفه های یادگیری خود - نظم داده شده با هوش. علوم اجتماعی و انسانی دانشگاه شیراز, [online] 16-15(2-1 (پیاپی 31-30)), pp.85-96. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=27243.



 

 
بازدید یکساله 296 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی