7 SID.ir | مقايسه راهبرد هاي يادگيري در دانش آموزان موفق و ناموفق
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه راهبرد هاي يادگيري در دانش آموزان موفق و ناموفق

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين مطالعه به منظور مقايسه راهبردهاي يادگيري در دانش آموزان «موفق» و«ناموفق» در سال 1378 انجام گرديده است . جامعه مورد مطالعه کليه دانش آموزان دختر پايه سوم مقطع متوسطه شهر تهران مي باشد . که از بين آنها با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي، 650 دانش آموز برحسب عملکرد تحصيلي (موفق و ناموفق) انتخاب گرديد. در اين پژوهش علاوه بر بررسي عملکرد تحصيلي ، از پرسشنامه راهبردهاي يادگيري استفاده به عمل آمد .داده هاي بدست آمده با استفاده از آزمون t مستقل و تحليل تمايز مورد بررسي قرار گرفت . نتايج بدست آمده نشان داد که بين دانش آموزان موفق و ناموفق از لحاظ ميزان استفاده از راهبردهاي بسط دهي و نظارت بر درک مطلب تفاوت معنادار (P<0.01) وجود دارد. به علاوه از لحاظ رشته تحصيلي در گروههاي رياضي – فيزيک  و علوم انساني تفاوت معناداري (P<0.01) در راهبردهاي بسط دهي و نظارت بر درک مطلب ودر گروههاي رياضي – فيزيک و علوم انساني تفاوت معنادار (P<0.05) در راهبرد هاي سازماندهي و نظارت بر درک مطلب بين دانش آموزان موفق و ناموفق وجود دارد . افزون بر آن نتايج تحليل تمايز نشان داد که در گروه رياضي – فيزيک ، راهبرد بسط دهي ،در گروه علوم تجربي راهبرد نظارت بر درک مطلب و در گروه علوم انساني راهبرد بسط دهي بيشترين سهم را در رابطه با موفقيت تحصيلي داشته اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 310
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی