برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه راهبرد هاي يادگيري در دانش آموزان موفق و ناموفق

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

اين مطالعه به منظور مقايسه راهبردهاي يادگيري در دانش آموزان «موفق» و«ناموفق» در سال 1378 انجام گرديده است . جامعه مورد مطالعه کليه دانش آموزان دختر پايه سوم مقطع متوسطه شهر تهران مي باشد . که از بين آنها با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي، 650 دانش آموز برحسب عملکرد تحصيلي (موفق و ناموفق) انتخاب گرديد. در اين پژوهش علاوه بر بررسي عملکرد تحصيلي ، از پرسشنامه راهبردهاي يادگيري استفاده به عمل آمد .داده هاي بدست آمده با استفاده از آزمون t مستقل و تحليل تمايز مورد بررسي قرار گرفت . نتايج بدست آمده نشان داد که بين دانش آموزان موفق و ناموفق از لحاظ ميزان استفاده از راهبردهاي بسط دهي و نظارت بر درک مطلب تفاوت معنادار (P<0.01) وجود دارد. به علاوه از لحاظ رشته تحصيلي در گروههاي رياضي – فيزيک  و علوم انساني تفاوت معناداري (P<0.01) در راهبردهاي بسط دهي و نظارت بر درک مطلب ودر گروههاي رياضي – فيزيک و علوم انساني تفاوت معنادار (P<0.05) در راهبرد هاي سازماندهي و نظارت بر درک مطلب بين دانش آموزان موفق و ناموفق وجود دارد . افزون بر آن نتايج تحليل تمايز نشان داد که در گروه رياضي – فيزيک ، راهبرد بسط دهي ،در گروه علوم تجربي راهبرد نظارت بر درک مطلب و در گروه علوم انساني راهبرد بسط دهي بيشترين سهم را در رابطه با موفقيت تحصيلي داشته اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فتحی آشتیانی، ع.، و حسنی، م. (1379). مقایسه راهبرد های یادگیری در دانش آموزان موفق و ناموفق. مجله روانشناسی, 4(1 (پیاپی 13)), 4-15. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=27135



Vancouver : کپی

فتحی آشتیانی علی، حسنی مریم. مقایسه راهبرد های یادگیری در دانش آموزان موفق و ناموفق. مجله روانشناسی. 1379 [cited 2021July30];4(1 (پیاپی 13)):4-15. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=27135



IEEE : کپی

فتحی آشتیانی، ع.، حسنی، م.، 1379. مقایسه راهبرد های یادگیری در دانش آموزان موفق و ناموفق. مجله روانشناسی, [online] 4(1 (پیاپی 13)), pp.4-15. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=27135.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 289 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی