برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  2 , شماره  4 ; از صفحه 46 تا صفحه 59 .
 
عنوان مقاله: 

بازاريابي عصبي: رويکردهاي شناختي در خصوص رفتار مصرف کننده (مقاله مروري)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مرکز تحقیقات علوم اعصاب شفا، بیمارستان خاتم الانبیاء، تهران، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: بازاريابي عصبي يک علم ميان رشته اي است که به سرعت در تحقيقات شناخت مصرف کننده در سراسر جهان در حال ظهور مي باشد. به علاوه رشته اي خلاقانه در تحقيقات بازاريابي به حساب مي آيد که مدل بازاريابي سنتي را به منظور بهبود درک فرايند مربوط به رفتار خريد به چالش مي کشاند. بازاريابي عصبي روشي است که به بررسي فرايند تصميم گيري مشتري جهت خريد مي پردازد. بر اساس مفهوم بازاريابي در خصوص اين فرايند، تصميم گيري هاي خريد مشتري به عنوان يک رويکرد دو سيستمي مطرح مي شود. سيستم 1 فرايندي اتوماتيک و سريع مي باشد و در مقابل، تصميمات اتخاذ شده توسط سيستم 2 تعمدي، با استدلال آگاهانه و آهسته صورت مي گيرند. در مبحث شناخت رفتار مصرف کننده، اين فرايندها به طور دايم تصميمات خريد را هدايت مي کنند. علاوه بر اين بازاريابي عصبي ترکيبي از حداقل سه رشته علوم پايه شامل علوم اعصاب، علم اقتصاد رفتاري و روانشناسي اجتماعي مي باشد. هدف از نگارش اين مقاله مروري، بررسي جنبه هاي مختلفي از علوم اعصاب بود که در بازاريابي عصبي مورد استفاده قرار مي گيرند. سيگنال هاي بدن و مغز انسان در درک منشاء و عملکردهاي مقياس هاي بازاريابي عصبي حائز اهميت مي باشند. مقياس هاي متساطع از بدن شامل حالات چهره، حرکات چشم، پلک زدن، بازتاب يکه خوردن، پاسخ هاي رفتاري، فعاليت هاي الکترودرمال، ضربان قلب، فشار خون، اتساع مردمک و تنفس مي باشند. سيگنال هاي مغز انسان توسط ميزان اکسيژن رساني خون، انتشار پوزيترون، ميدان هاي الکتريکي و ميدان هاي مغناطيسي مورد بررسي قرار مي گيرند.
نتيجه گيري: درک عملکردهاي اوليه مغز انسان در بررسي رفتارهاي خريد مصرف کننده بسيار ضروري مي باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

بیان، ل.، و علی پور، ف.، و کولیوند، پ.، و دستغیب، س. (1393). بازاریابی عصبی: رویکردهای شناختی در خصوص رفتار مصرف کننده (مقاله مروری). علوم اعصاب شفای خاتم, 2(4), 46-59. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=271251



Vancouver : کپی

بیان لیلا، علی پور فاطمه، کولیوند پیرحسین، دستغیب سمانه سادات. بازاریابی عصبی: رویکردهای شناختی در خصوص رفتار مصرف کننده (مقاله مروری). علوم اعصاب شفای خاتم. 1393 [cited 2021September28];2(4):46-59. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=271251



IEEE : کپی

بیان، ل.، علی پور، ف.، کولیوند، پ.، دستغیب، س.، 1393. بازاریابی عصبی: رویکردهای شناختی در خصوص رفتار مصرف کننده (مقاله مروری). علوم اعصاب شفای خاتم, [online] 2(4), pp.46-59. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=271251.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1142 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی