5 SID.ir | مطالعه تجربي پيش پاشش به همراه مرحله اصلي پاشش جهت بهينه سازي موتور پاشش مستقيم ديزلي
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
عنوان مقاله: 

مطالعه تجربي پيش پاشش به همراه مرحله اصلي پاشش جهت بهينه سازي موتور پاشش مستقيم ديزلي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* شرکت دیزل سنگین ایران، آمل، ایران
 
چکیده: 

كاهش آلاينده ها و مصرف سوخت همواره دغدغه اصلي توليدكنندگان موتورهاي احتراق داخلي بوده است. در سال هاي اخير با كاهش منابع سوخت فسيلي و اعمال مقررات سختگيرانه آلايندگي اين دغدغه بيشتر شده است. هدف اصلي اين تحقيق، بهينه سازي موتور ملي ديزل سنگين د87 از لحاظ مصرف سوخت، آلاينده دوده و بيشينه فشار محفظه احتراق مي باشد. استفاده از پيش پاشش در كنار مرحله اصلي پاشش به عنوان راهكار مدنظر قرار گرفته است. آزمون در چهار نقطه بارگذاري در سرعت ثابت 1500 دور بر دقيقه انجام شد كه در هر نقطه از بارگذاري درصد جرم پيش پاشش به عنوان %7-3 از جرم كل سوخت پاشش شده در نظر گرفته شد. نتايج نشان از كاهش مصرف سوخت در اثر افزايش مقدار پيش پاشش مي دهد در حاليكه از طرف ديگر مقدار دوده و بيشينه فشار با افزايش مقدار پيش پاشش افزايش يافت، اما به اين دليل كه هر دو پارامتر آلاينده دوده و بيشينه فشار در محدوده امن قرار دارند و از مفادير هدف خود تجاوز نكرده اند. مبناي انتخاب نقطه بهينه براساس كمترين ميزان مصرف سوخت مي باشد. بر همين اساس در تمامي نقاط كمترين ميزان BSFC در حالت پيش پاشش %7 بدست آمد كه در توان نهايي 1000 كيلووات، مقدار مصرف سوخت ويژه به 194g/kW.h رسيده است.
متن کامل اين مقاله به زبان انگليسي مي باشد، لطفا براي مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگليسي مراجعه فرماييد.
لطفا براي مشاهده متن کامل اين مقاله اينجا را کليک کنيد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 97
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی