برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1394 , دوره  7 , شماره  1 ; از صفحه 55 تا صفحه 62 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي سبك هاي يادگيري دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي بر اساس مدل وارك

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، بجنورد، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: شناسايي و هدايت سبك هاي يادگيري مناسب نقش مهمي را در انتخاب روش هاي يادگيري و انتقال مفاهيم و دانش به فراگيران و نهايتا اعتلاي سطح آموزش ايفا مي كند. هدف از انجام اين مطالعه بررسي سبك هاي يادگيري دانشجويان دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي بر اساس وارك بود.
مواد و روش كار: اين مطالعه بصورت توصيفي - تحليلي (مقطعي) در سال تحصيلي 93-92 به روش سرشماري بر روي 178 نفر از دانشجويان جديدالورود دانشگاه علوم پزشكي خراسان شمالي انجام شد. ابزار جمع آوري داده ها پرسشنامه وارك بود. اطلاعات گردآوري شده با استفاده از نرم افزار
SPSS 19 و آزمون كاي دو مورد تجزيه تحليل قرار گرفت.
يافته ها: يافته ها نشان دادند كه سبك يادگيري در پسران
18.9% ديداري، 26.4% شنيداري، 17% خواندني- نوشتاري و 737.% حسي حركتي بود و در دختران 12% ديداري، 22.4% شنيداري، 36.8% نوشتاري و 28.8% حسي حركتي سبك هاي غالب يادگيري بودند. در بين كليه دانشجويان سبك يادگيري 13.7% ديداري؛ 23.1% شنيداري؛ 31.9% نوشتاري و 31.3% حسي حركتي بودند. سبك يادگيري غالب در دانشجويان رشته ها دندان پزشكي، بهداشت و مامايي حسي- حركتي بود همچنين در دانشجويان علوم آزمايشگاهي شنيداري، دانشجويان پرستاري نوشتاري- خواندني و در دانشجويان پزشكي نوشتاري-شنيداري بود.
نتيجه گيري: اطلاع اساتيد از انواع سبك هاي يادگيري و انتخاب سبك مناسب با نوع يادگيري دانشجويان در بهبود فرآيند ياددهي-يادگيري و افزايش اثربخشي آموزش هاي داده شده تاثير بسزايي دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حجازی، ع.، و طاهرپور، م.، و سبحانی، خ.، و حسینی، س.، و هدایتی، م.، و برزگر، ع. (1394). بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اساس مدل وارک. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی, 7(1), 55-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=269710



Vancouver : کپی

حجازی علی، طاهرپور معصومه، سبحانی خشایار، حسینی سیدحمید، هدایتی مهتاب، برزگر عبداله. بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اساس مدل وارک. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی. 1394 [cited 2021September28];7(1):55-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=269710



IEEE : کپی

حجازی، ع.، طاهرپور، م.، سبحانی، خ.، حسینی، س.، هدایتی، م.، برزگر، ع.، 1394. بررسی سبک های یادگیری دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی بر اساس مدل وارک. مجله دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی, [online] 7(1), pp.55-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=269710.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 122 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی