برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1394 , دوره  7 , شماره  4 ; از صفحه 13 تا صفحه 19 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير نرم افزار آموزشي بر يادگيري مهارت هاي باليني دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه پرستاری، دانشکده پرستاری و مامایی، دانشکاه علوم پزشکی شاهرود، شاهرود، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: يادگيري الکترونيکي به عنوان يکي از انواع يادگيري خودمحور، يکي از پديده هاي دنياي مدرن است که در عصر اطلاعات و در جامعه مبتني بر دانش پا به عرصه وجود گذاشته است. اين مطالعه با هدف تعيين تاثير نرم افزار آموزشي طراحي شده در مورد نحوه عملکرد فرد اسکراب و سيار در اتاق عمل، بر يادگيري مهارت هاي عملي دانشجويان اتاق عمل انجام گرفت.
روش ها: اين مطالعه نيمه تجربي، به روش سرشماري بر روي 60 دانشجوي ترم اول رشته کارشناسي اتاق عمل شاغل به تحصيل در دانشگاه علوم پزشکي شاهرود، در سال هاي 1391 و 1392 به روش نمونه گيري تصادفي ساده به دو گروه کنترل (آموزش سنتي) و مداخله (آموزش سنتي به همراه نرم افزار) تقسيم شدند. اثربخشي نرم افزار آموزشي طراحي شده از طريق آزمون عملي و با استفاده از چک ليست مورد ارزيابي قرار گرفت. داده ها پس از ورود به نرم افزار آماري
SPSS با استفاده از شاخص هاي مرکزي و پراکندگي و آزمون t و t زوجي مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند.
يافته ها: بر اساس نتايج، در آزمون عملي اول (قبل از مداخله) ميانگين نمرات دانشجويان در گروه مداخله و کنترل تفاوت آماري معني داري را نشان نداد، اما در ميانگين نمرات آزمون عملي دوم (بعد از مداخله) در دانشجويان گروه مداخله اختلاف معني داري مشاهده شد (
P=0.002).
نتيجه گيري: اين پژوهش نشان داد که استفاده از نرم افزارهاي آموزشي علاوه بر اينکه بر يادگيري دانشجويان موثر است، نمرات آن ها را در آزمون عملي به ميزان چشم گيري افزايش داده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

خزایی جلیل، س.، و شهبازیان، ب.، و منتظری، ا.، و عباسی، ع. (1394). تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی, 7(4), 13-19. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=268052



Vancouver : کپی

خزایی جلیل سعید، شهبازیان بهاره، منتظری اکرم السادات، عباسی علی. تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی. 1394 [cited 2021October20];7(4):13-19. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=268052



IEEE : کپی

خزایی جلیل، س.، شهبازیان، ب.، منتظری، ا.، عباسی، ع.، 1394. تاثیر نرم افزار آموزشی بر یادگیری مهارت های بالینی دانشجویان. پژوهش در آموزش علوم پزشکی, [online] 7(4), pp.13-19. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=268052.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 239 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی