برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و ارزيابي عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در استان گيلان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* هنرستان هفده شهریور
 
چکیده: 

اين تحقيق با هدف شناسايي عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند و ارزيابي مدارس در استان گيلان از ديدگاه مديران، معلمان و کارشناسان پرداخته است. روش انجام اين پژوهش از نوع توصيفي- پيمايشي بوده است. جامعه آماري تحقيق را معلمان، مديران و کارشناسان مدارس هوشمند استان گيلان تشکيل مي دهند. نمونه آماري با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي ساده انتخاب شد که 129 مدرسه از مدارس استان گيلان را در بر مي گيرد. روش گردآوري اطلاعات در اين تحقيق، دو پرسشنامه است، پرسشنامه اول در زمينه شناسايي عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند و پرسشنامه دوم در زمينه ارزيابي مدارس هوشمند است. پايايي پرسشنامه ها از طريق آلفاي کرونباخ در تمامي موارد 0.7 محاسبه شد. نتايج پرسشنامه اول در اين پژوهش نشان داد که عوامل موثر بر استقرار مدارس هوشمند در چارچوب مولفه هاي برنامه ريزي و هدف گذاري، تجهيز و آماده سازي مدرسه، آموزش و تجهيز نيروي انساني، آماده سازي محتوا، برگزاري کلاس هاي آموزش مبتني بر محتواي چند رسانه اي، ارزيابي و سنجش، فرهنگ سازي در ارتباط با فناوري اطلاعات مي باشد که بر اساس رتبه بندي، بالاترين رتبه مربوط به مولفه آماده سازي مدرسه و پايين ترين رتبه مربوط به مولفه فرهنگ است. نتايج پرسشنامه دوم که در چارچوب فضا و تجهيزات، توانمندي دانش آموزان و توانمندي کادر آموزشي و اداري بررسي شدنشان داد مدارس هوشمند، از لحاظ معيارهاي فضا و تجهيزات، توانمندي دانش آموزان و توانمندي کادر آموزشي ضعيف ارزيابي مي شوند و تنها از نظر کادر اداري در وضعيت مطلوبي قرار دارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 168
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی