3 SID.ir | شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر در اجراي درس تربيت بدني دانش آموزان کم توان ذهني از ديدگاه دبيران تربيت بدني استان خوزستان
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر در اجراي درس تربيت بدني دانش آموزان کم توان ذهني از ديدگاه دبيران تربيت بدني استان خوزستان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* آموزش و پرورش
 
چکیده: 

هدف از تحقيق حاضر شناسايي و رتبه بندي عوامل موثر بر اجراي درس تربيت بدني دانش آموزان کم توان ذهني استان خوزستان بود. پژوهش حاضر توصيفي - تحليلي و به روش ميداني انجام شده است. جامعه آماري تحقيق کليه دبيران ورزش مدارس استثنايي استان خوزستان بودند. با توجه به کوچک بودن جامعه آماري، کل جامعه به عنوان نمونه در نظر گرفته شد (N=n=46). ابزار تحقيق پرسشنامه محقق ساخته شامل 5 حيطه و 35 سوال بود. روايي صوري پرسشنامه توسط 14 نفر از اساتيد و دبيران باسابقه تربيت بدني بررسي شد. براي انجام پايايي، پرسشنامه بين 25 نفر از دبيران مدارس استثنايي توزيع شد و آلفاي کرونباخ برابر با 0.91 محاسبه شد. روش هاي آمار توصيفي جهت توصيف متغير هاي تحقيق و از روش هاي آمار استنباطي (آزمون فريدمن، يومن ويتني) جهت آزمون فرضيه ها استفاده شد و سطح معني داري (a=0.05) تعيين شد. يافته هاي تحقيق نشان داد از ديدگاه دبيران اولويت بندي کلي عوامل به ترتيب شامل ويژگي هاي معلم تربيت بدني، امکانات و تجهيزات درس تربيت بدني، روش تدريس درس تربيت بدني، روش ارزشيابي درس تربيت بدني و محتواي درس تربيت بدني مي باشد. براساس نتايج تحقيق پيشنهاد مي شود مسوولين آموزش و پرورش و مديران مدارس استثنايي به ويژگي هاي معلم تربيت بدني و امکانات و تجهيزات درس تربيت بدني توجه ويژه نمايند تا از طريق اجراي موثر اين درس بتوان به رشد و توسعه ابعاد جسماني، رواني دانش آموزان کم توان ذهني کمک مضاعف نمود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 149
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی