مشخصات مقاله عنوان نشریه: مطالعات مديريت رفتار سازماني در ورزش اطلاعات شماره: پاييز 1393 , دوره 1 , شماره 3 ; از صفحه 0 تا صفحه 0 . عنوان مقاله: ارزيابي کيفيت خدمات آموزشي دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي گيلان بر اساس مدل سروکوال نویسندگان: همتي نژاد زهرا, همتي نژاد مهرعلي* آدرس: * دانشگاه گیلان چکیده: کيفيت خدمات آموزشي با بررسي شکاف بين انتظارات دانشجو (وضع مطلوب) و خدمات آموزشي ارائه شده (وضع موجود) تعيين مي شود. پژوهش حاضر به دنبال پاسخگويي به اين سوال بوده است که کيفيت خدمات آموزشي دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه گيلان بر اساس مدل سروکوال چگونه است؟ تحقيق حاضر با توجه به هدف از نوع تحقيقات کاربردي و با توجه به نحوه گردآوري داده ها جزء تحقيقات توصيفي از نوع پيماشي بوده است. جامعه آماري کليه دانشجويان (به جز دانشجويان دکتري) بود که در سال تحصيلي 93-92 در دانشکده تربيت بدني و علوم ورزشي دانشگاه گيلان به تحصيل مشغول بوده و تعداد آنها حدودا 550 نفر بوده است. براي انتخاب نمونه مورد نياز از روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي و از جدول مورگان استفاده شد. بر طبق جدول مورگان تعداد نمونه آماري 226 نفر بوده است که از ميان پرسش نامه هاي ارسالي 174 پرسش نامه پس از تکميل دريافت گرديد. براي گرد آوري داده ها از پرسشنامه ابعاد پنج گانه مدل سروکوال که قبلا آن را عنايتي نوين و همکاران طراحي و استفاده کرده اند، با تغييرات لازم استفاده شد. روايي محتوايي اين پرسشنامه از طريق نظر خبرگان و پايايي (اعتبار) آن از طريق محاسبه آلفاي کرانباخ (=0.93a) تعيين شد. از تحليل عاملي تاييدي براي بررسي روايي سازه استفاده شد. نتايج تحقيق نشان داد که در هيچ يک از ابعاد پنج گانه ادراک شده در بين دانشجويان دختر و پسر تفاوت معني داري وجود ندارد. در مقاطع کارشناسي و کارشناسي ارشد مشخص شد که به غير از بعد کيفيت اطمينان در بقيه ابعاد ميانگين درک دانشجويان در اين مقاطع با هم تفاوت معني داري دارند. در اولويت بندي ابعاد کيفيت خدمات مورد انتظار مشخص شد که بين اولويت دانشجويان دختر و پسر با هم تفاوت معني داري وجود دارد. در اولويت بندي ابعاد کيفيت خدمات مورد انتظار نيز بين دانشجويان مقاطع مختلف نيز تفاوت معني دار بود. يافته هاي پژوهش حاضر نشان داد در تمامي ابعاد کيفيت خدمات آموزشي و عبارات مربوط به آن شکاف منفي و معني داري وجود دارد. شکاف منفي بيانگر آن است که از ديد دانشجويان، ارائه خدمات آموزشي در حد انتظارات آنان نبوده و در برآورده کردن انتظارات دانشجويان بايد اقدامات لازم انجام گيرد. کلید واژه: ارزشيابي(Q3)کيفيت خدمات آموزشي(Q1)مدل سروکوال(Q1)ادراک(Q1)انتظار(Q1) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: پرستاریتدریس اثربخشدانشگاهتدریسمدل کانورضایت مشتریانتظاراتسروکوالسهروردیمعاد جسمانیعقل فعالملاصدراتحولات اجتماعیظهورزمینه سازیغیبت ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: تحليل شکاف بين ادراکات و انتظارات دانشجويان از کيفيت خدمات آموزشي با استفاده از مدل سروکوالسنجش کيفيت خدمات آموزشي ارائه شده به دانشجويان دانشگاه اراک بر اساس مدل سروکوالارزيابي و رتبه بندي کيفيت خدمات آموزشي از ديدگاه دانشجويان (مطالعه موردي دانشگاه علوم و فنون مازندران)بررسي شکاف کيفيت خدمات آموزشي در دانشجويان دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکي شهيد بهشتي با استفاده از تکنيک سروکوالبه کارگيري مدل سروکوال و منطق فازي در ارزيابي کيفيت خدمات آموزشي از ديدگاه دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد قم مقالات همایشی مرتبط: گزارش تجربه و کارکرد بررسی میزان تفاوت بین انتظارات و ادراکات دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی از کیفیت خدمات آموزشی بر اساس مدل پنج بعدی سروکوالمطالعه کیفیت خدمات آموزشی هنرستان های تربیت بدنی استان کرمان بر اساس مدل سروکوالارزیابی کیفیت خدمات آموزشی دانشکده تربیت بدنی و علوم ورزشی گیلان بر اساس مدل سروکوالبررسی کیفیت خدمات آموزشی دانشگاه علوم پزشکی البرز از دیدگاه دانشجویان در سال 1392کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان و طراحی مدل سروکوال ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 102 آخرین های بلاگ تست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متنآیا میان تعداد نویسندگان یک مقاله و تعداد استنادات آن رابطه وجود دارد ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی