برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير انرژي ضربه زننده و ضخامت لايه ها در ضربه سرعت پائين بر روي چندلايه هاي فلز- الياف

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

کامپوزيت هاي لايه اي فلز- الياف از به هم چسباندن لايه هاي فلزي و کامپوزيتي الياف و رزين به هم، ساخته مي شوند. فلز به کار رفته اغلب آلومينيم است و الياف به طور کلي بر اساس کارکرد مورد انتظار، از جنس آراميد، کربن يا شيشه هستند. کامپوزيت مورد نظر ما در اين پژوهش چند لايه آلومينيم- الياف شيشه (GLARE) مي باشد که به دليل مقاومت مکانيکي بالا کاربرد وسيعي در صنايع هوايي و ... دارد. در اين مقاله در ابتدا اثر تغيير در انرژي ضربه زننده در ضربه سرعت پائين برروي کامپوزيت فلز- الياف را به صورت تجربي مورد بحث قرار داده و به اين نتيجه مي رسيم که با افزايش در انرژي اوليه ضربه زننده سازه کامپوزيتي سفتي بيشتري نشان داده و ميزان جذب انرژي افزايش مي يابد. سپس با مدل سازي آزمايش هاي انجام شده در نرم افزار LS-DYNA ضمن به دست آوردن نتايج مشابه از تحليل عددي (نرم افزاري)، به مقايسه نمودارهاي حاصل از تحليل هاي عددي و نرم افزاري خواهيم پرداخت و با مشاهده اختلاف کم ميان اين نمودارها به صحت مدل سازي هاي انجام شده پي مي بريم. در مرحله آخر نيز به بررسي عددي اثر تغيير در ضخامت لايه ها در يک سازه کامپوزيتي با ضخامت کلي ثابت پرداخته و نتيجه مي گيريم که افزايش در ضخامت لايه هاي الياف و کاهش ضخامت لايه هاي آلومينيمي موجب افزايش مدت زمان برخورد و کاهش سفتي سازه کامپوزيتي مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 121
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی