برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير آموزش مديريت زمان بر خودراهبري در يادگيري دانش آموزان دختر پايه اول دوره دوم متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* واحد اصفهان (خوراسگان)، دانشگاه آزاد اسلامی، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
پژوهش حاضر با هدف تاثير آموزش مديريت زمان بر خودراهبري در يادگيري دانش آموزان دختر پايه اول متوسطه انجام شده است. روش پژوهش نيمه تجربي و طرح پژوهش پيش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بوده است. روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي بود. به اين منظور يکي از مدارس متوسطه دخترانه منطقه فلاورجان که به صورت تصادفي انتخاب شد، دو کلاس اول 30 نفره انتخاب و به صورت تصادفي يک کلاس در گروه آزمايش و ديگري در گروه کنترل قرار گرفت. ابزار گردآوري اطلاعات پرسشنامه خودراهبري در يادگيري (Fisher et al, 2001) بود که روايي سازه، محتوايي و صوري آن در سوابق پژوهشي بررسي و تاييد شده بود، روايي صوري مجددا نيز بررسي و تاييد شد. پايايي آن برحسب ضريب آلفاي کرونباخ 0.81 محاسبه شد. هر دو گروه به پرسشنامه خودراهبري در يادگيري به عنوان پيش آزمون پاسخ دادند. سپس مديريت زمان در 8 جلسه 1.5 ساعته طي يک ماه به گروه آزمايش آموزش داده شد و در پايان هر دو گروه در معرض پس آزمون قرار گرفتند. داده ها با استفاده از تحليل کوواريانس مورد تجزيه و تحليل قرار گرفت. يافته ها حاکي از آن بود که ميانگين نمرات کل خودراهبري در يادگيري و مولفه هاي آن (خودمديريتي، رغبت براي يادگيري و خودکنترلي) در گروه آزمايش در پس آزمون نسبت به پيش آزمون افزايش يافته است. در نتيجه آموزش مديريت زمان بر افزايش خودراهبري در يادگيري و مولفه هاي آن تاثير داشته است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

کریمی، ف.، و دلاور، ز. (1394). تاثیر آموزش مدیریت زمان بر خودراهبری در یادگیری دانش آموزان دختر پایه اول دوره دوم متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 12(20 (پیاپی 47)), 158-167. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=265818



Vancouver : کپی

کریمی فریبا، دلاور زهرا. تاثیر آموزش مدیریت زمان بر خودراهبری در یادگیری دانش آموزان دختر پایه اول دوره دوم متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1394 [cited 2021December09];12(20 (پیاپی 47)):158-167. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=265818



IEEE : کپی

کریمی، ف.، دلاور، ز.، 1394. تاثیر آموزش مدیریت زمان بر خودراهبری در یادگیری دانش آموزان دختر پایه اول دوره دوم متوسطه. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 12(20 (پیاپی 47)), pp.158-167. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=265818.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی