برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير روش تدريس فعال بر عملکرد تحصيلي دانش آموزان در درس علوم پايه سوم راهنمايي شهر انديمشک

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه خوارزمی، تهران، ایران
 
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف بررسي تاثير روش تدريس فعال بر عملکرد تحصيلي دانش آموزان در درس علوم شهرستان انديمشک انجام گرفته است. جامعه آماري شامل کليه معلمان درس علوم و دانش آموزان پايه سوم راهنمايي شهرستان انديمشک بود، که تعداد 12 نفر از معلمان علوم و 288 دانش آموز با روش نمونه گيري هدفمند انتخاب شدند و به صورت تصادفي در دو گروه آزمايش و گواه جايگزين شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه خودسنجي معلمان ويژه روش تدريس فعال/ غيرفعال و پرسشنامه محقق ساخته عملکرد تحصيلي دانش آموزان استفاده شد. روايي آزمون محقق ساخته با اعمال نظر متخصصان تاييد شد و براي تعيين محاسبه پايايي آزمون از ضريب آلفاي کرونباخ استفاده شد که مقدار پايايي آن 0.93 به دست آمد. داده هاي به حاصل شده با استفاده از آزمون هاي تحليل واريانس عاملي و تحليل واريانس يکراهه و آزمون تعقيبي شفه مورد تجزيه و تحليل قرار گرفتند. نتايج نشان داد که روش تدريس فعال در پيشرفت تحصيلي دانش آموزان از روش سنتي موثرتر است. اما با توجه به جنسيت تفاوت معناداري بين دانش آموزان دختر و پسر مشاهده نشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

میردریکوند، ف.، و حاجی حسین نژاد، غ.، و علی عسکری، م.، و ادیب منش، م. (1394). بررسی تاثیر روش تدریس فعال بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس علوم پایه سوم راهنمایی شهر اندیمشک. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), 12(20 (پیاپی 47)), 133-144. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=265811



Vancouver : کپی

میردریکوند فیروز، حاجی حسین نژاد غلامرضا، علی عسکری مجید، ادیب منش مرزبان. بررسی تاثیر روش تدریس فعال بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس علوم پایه سوم راهنمایی شهر اندیمشک. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی). 1394 [cited 2021November27];12(20 (پیاپی 47)):133-144. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=265811



IEEE : کپی

میردریکوند، ف.، حاجی حسین نژاد، غ.، علی عسکری، م.، ادیب منش، م.، 1394. بررسی تاثیر روش تدریس فعال بر عملکرد تحصیلی دانش آموزان در درس علوم پایه سوم راهنمایی شهر اندیمشک. پژوهش در برنامه ریزی درسی (دانش و پژوهش در علوم تربیتی-برنامه ریزی درسی), [online] 12(20 (پیاپی 47)), pp.133-144. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=265811.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 2086 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی