برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي جذب انرژي در جزء فداشونده لکوموتيو ER24PC زيمنس

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی راه آهن، دانشگاه علم و صنعت ایران
 
چکیده: 

در اکثر وسايل نقليه براي جلوگيري از خسارت ها و يا کاهش آن از سيستم هاي جاذب انرژي استفاده مي شود. در اين مقاله جذب انرژي در جزء فداشونده لکوموتيو ER24PC زيمنس مورد بررسي قرار گرفته است. پس از معرفي و نحوه عملکرد اين قطعه در حين برخورد، مدل سازي آن در نرم افزار آباکوس انجام شده و خصوصيات برخورد آن مورد ارزيابي قرار گرفته است. با توجه به اين که شکل جزء فداشونده لکوموتيو زيمنس هرمي است به منظور بررسي صحت نتايج حل عددي از يک حل تحليلي استفاده شده است. در ادامه به علت اين که ضخامت ورق جزء فداشونده زياد است و در حين برخورد ممکن است پاره شود استفاده از مدل آسيب مناسب در شبيه سازي هاي عددي ضروري است. از سه مدل آسيب استفاده شده در اين مقاله، يک مدل آسيب در خود نرم افزار وجود دارد و براي دو مدل آسيب ديگر کدنويسي انجام شده است و با مقايسه نتايج حل عددي با نتايج تست آزمايشگاهي مدل آسيب مطلوب مشخص شده است. به علاوه صحت مدل آسيب مطلوب از طريق استاندارد ECE R 66 بررسي شده است. سپس براي بهبود جذب انرژي در طي برخورد از فوم هاي فلزي به عنوان جاذب انرژي استفاده شده است. در نهايت عملکرد جزء فداشونده پرشده از فوم با جزء فداشونده خالي مقايسه شده و عملکرد و بازدهي فوم داخل جزء فداشونده مورد ارزيابي قرار گرفته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 54
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی