نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1394 , دوره  12 , شماره  5 ; از صفحه 645 تا صفحه 652 .
 
عنوان مقاله: 

چالش هاي پيش روي آموزش پروسيجرهاي پرستاري از ديدگاه دانشجويان پرستاري: يک مطالعه کيفي (مقاله كوتاه)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 
زمينه و هدف: آموزش باليني در پرستاري از لحاظ اهميت، به عنوان قلب آموزش حرفه اي بيان مي گردد. يکي از مهارت هايي که از طريق باليني آموزش داده مي شود، پروسيجر يا رويه هاي پرستاري است. مطالعات نشان داده اند، حتي دانشجوياني که از نظر تئوري آگاهي کاملي دارند، قادر به ارايه مراقبت و انجام مستقل مهارت ها در بالين مددجويان نمي باشند. بنابراين، مطالعه حاضر با هدف آشکار شدن مشکلات و چالش هاي پيش روي دانشجويان پرستاري در آموزش پروسيجرهاي پرستاري انجام شد.روش کار: اين مطالعه با رويکرد کيفي و روش توصيفي- اکتشافي در سال 1394 انجام گرديد. 12 نفر از دانشجويان دانشکده پرستاري در مطالعه شرکت کردند و نمونه گيري به صورت مبتني بر هدف تا رسيدن به اشباع داده ها صورت گرفت. روش جمع آوري داده ها، مصاحبه بود. تمام مصاحبه ها ضبط، دست نويس و به صورت خط به خط تحليل گرديد. جهت تجزيه و تحليل داده ها از روش تحليل محتواي مرسوم استفاده شد.يافته ها: 5 طبقه اصلي به همراه 17 زيرطبقه که بيانگر تجارب دانشجويان از چالش هاي آموزش پروسيجرهاي پرستاري بود، از مصاحبه ها استخراج گرديد. طبقات عبارت از «گذر از پراتيک تا بالين، تناقض بين آموزش و عملکرد باليني، ترس ها، عملکرد مدرس باليني و ويژگي هاي فراگير» بود.نتيجه گيري: دانشجويان زماني به طور صحيح قادر به انجام پروسيجرهاي پرستاري هستند که شرايط آموزش مناسبي براي آنان فراهم باشد. مواردي همچون توجه به رفتارهاي ورودي فراگيران، جذب و به کارگيري مدرسين باليني مجرب و تلاش در جهت بهبود محيط آموزش باليني، به برطرف نمودن چالش هاي بيان شده از سوي دانشجويان کمک مي نمايد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

فرضی، ص.، و حقانی، ف.، و فرضی، ص. (1394). چالش های پیش روی آموزش پروسیجرهای پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), 12(5), 645-652. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=264517



Vancouver : کپی

فرضی صبا، حقانی فریبا، فرضی صدیقه. چالش های پیش روی آموزش پروسیجرهای پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION). 1394 [cited 2022June25];12(5):645-652. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=264517



IEEE : کپی

فرضی، ص.، حقانی، ف.، فرضی، ص.، 1394. چالش های پیش روی آموزش پروسیجرهای پرستاری از دیدگاه دانشجویان پرستاری: یک مطالعه کیفی (مقاله کوتاه). گام های توسعه در آموزش پزشکی (STRIDES IN DEVELOPMENT OF MEDICAL EDUCATION), [online] 12(5), pp.645-652. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=264517.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 358 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی