برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

شناسايي و اولويت بندي عوامل موثر بر تجاري سازي محصولات شرکت هاي دانش بنيان با تکنيک FAHP (شاهد تجربي: شرکت هاي دانش بنيان مستقر در مراکز رشد مناطق شمالي ايران)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه مازندران، گروه مدیریت صنعتی، بابلسر، ایران
 
چکیده: 

تجاري سازي نقش مهمي را در معرفي محصولات شرکت هاي دانش بنيان به بازار به منظور توليد منافع اقتصادي ايفا مي کند. در تحقيق حاضر به اولويت بندي عوامل موثر بر تجاري سازي محصولات در شرکت هاي دانش بنيان مستقر در مراکز رشد مناطق شمالي ايران با استفاده از تکنيک FAHP پرداخته شده است. در راستاي دستيابي به اين هدف ضمن مروري جامع بر ادبيات موضوع مرتبط با پژوهش حاضر از نظرات تعداد 12 نفر از کارشناسان و خبرگان استفاده شده است. نتايج پژوهش نشان مي دهد، عوامل تکنولوژيکي مهم ترين عامل تاثيرگذار در تجاري سازي محصولات مي باشد. همچنين عوامل فرعي تخصص مديريت، تکنولوژي نوآورانه به موقع، نياز مشتري و حمايت هاي دولت از ديد خبرگان بالاترين درجه اهميت را کسب نموده اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 357
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی