نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

حل مساله توزيع بار اقتصادي هزينه-آلودگي ديناميک همراه با برنامه پاسخ گويي بار اضطراري بهينه تحت قيود اثر نقطه-دريچه و ذخيره چرخان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه رازی، کرمانشاه، ایران
 
چکیده: 
توزيع بار اقتصادي هزينه-آلودگي ديناميک (DEED)، يک مساله بهينه سازي چندهدفي است که توان خروجي بهينه ژنراتورهاي سيستم را در کل دوره توزيع بار با لحاظ قيود مختلفي مانند بار مورد تقاضا، اثر نقطه-دريچه، نواحي ممنوعه عملکرد و ذخيره چرخان تعيين مي کند. در اين مقاله، مساله DEED به صورت ترکيبي با برنامه پاسخ گويي بار اضطراري (EDRP) جهت کمينه کردن هم زمان هزينه سوخت و آلودگي و مشخص کردن مبلغ تشويقي بهينه مورد بررسي قرار گرفته است. EDRP يکي از انواع برنامه هاي پاسخ گويي بار مبتني بر تشويق است که در آن به مشترکين مبلغي به عنوان تشويق پرداخت مي شود تا مصرف خود را طي ساعات پيک بار کاهش داده يا به ساعات کم باري انتقال دهند. ترکيب مسائل DEED و EDRP يک مساله بهينه سازي غير خطي پيچيده است که روش هاي معمول قادر به حل آن نيستند. در اين مقاله، مساله فوق توسط چهار الگوريتم فرا ابتکاري مبتني بر جمعيت حل شده و مدل پيشنهادي روي يک سيستم ده واحدي و براي يک بازه زماني 24 ساعته پياده سازي شده است. نتايج نشان مي دهند که مدل ارائه شده در کاهش هزينه سوخت و آلودگي و بهبود مشخصات منحني بار بسيار موثر است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدی، ف.، و عبدی، ح.، و دهنوی، ا. (1395). حل مساله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخ گویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز), 46(1 (پیاپی 75)), 343-356. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=264351



Vancouver : کپی

محمدی فرید، عبدی حمدی، دهنوی احسان. حل مساله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخ گویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز). 1395 [cited 2022May26];46(1 (پیاپی 75)):343-356. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=264351



IEEE : کپی

محمدی، ف.، عبدی، ح.، دهنوی، ا.، 1395. حل مساله توزیع بار اقتصادی هزینه-آلودگی دینامیک همراه با برنامه پاسخ گویی بار اضطراری بهینه تحت قیود اثر نقطه-دریچه و ذخیره چرخان. مهندسی برق (دانشکده فنی دانشگاه تبریز), [online] 46(1 (پیاپی 75)), pp.343-356. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=264351.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 77 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی