برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

توسعه مدل بهينه سازي هندسي منطقه کارگاهي، جهت کاهش تاثيرات عمليات اجرايي بر زمان تاخير شبکه حمل و نقل

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مهندسی عمران، دانشگاه صنعتی امیر کبیر، تهران، ایران
 
چکیده: 
با گسترش استفاده از وسايل حمل و نقل، راه ها، بزرگراه ها و آزادراه ها به سرعت در حال توسعه هستند. پس از سپري شدن عمر مفيد روسازي، کارگاه هاي ترميم روسازي در مسير ترافيک، استقرار مي يابند. تراکم ترافيک در مناطق کارگاهي، اثراتي از قبيل افزايش زمان تلف شده استفاده کنندگان از راه، افزايش ريسک تصادفات و افزايش هزينه هاي حمل و نقل را در پي خواهد داشت. اين تاخير شامل تاخير قبل و در هنگام عبور از منطقه کاري در اثر کاهش سرعت و بعد از خروج از منطقه کاري ناشي از بازگشت به سرعت اوليه، مي باشد. هدف از اين تحقيق، ارايه مدلي است که بتواند با طراحي بهينه طول اين کارگاه ها و فواصل آنها از يکديگر، زمان تاخير ناشي از گلوگاه هاي به وجود آمده در اثر بستن قسمتي از خط عبور جاده را تا آنجا که ممکن است کمينه نمايد. پس از کاليبراسيون نرم افزار AIMSUN براي شرايط حاکم در جاده هاي ايران، و شبيه سازي مناطق عملياتي در اين نرم افزار، تاثير 7 پارامتر مختلف بر زمان تاخير، بررسي شد. گروه اول پارامترها شامل: پارامترهاي ترافيکي جريان که عبارتند از: دبي جريان و درصد کاميون عبوري، وگروه دوم پارامترها مربوط به هندسهي منطقه عملياتي شامل تعداد کارگاه ها، طول کارگاه ها، فاصله بين کارگاه ها، شماره خط عبوري مسدود شده و نحوه چينش کارگاه ها در منطقه عملياتي است. در ادامه بر اساس داده هاي استخراج شده از نرم افزار AIMSUN، مدلي جهت بهينه کردن زمان تاخير در مناطق عملياتي ارايه شده که مي تواند با دريافت پارامتر هاي تعداد خطوط عبور، تعداد خطوط مسدود شده، دبي جريان ترافيکي و درصد کاميون عبوري از منطقه عملياتي، طول و فاصله بهينه جهت کمينه شدن زمان تاخير را به کاربر ارايه دهد. در پايان مدل ارايه شده با کد نويسي در نرم افزار MATLAB به صورت بسته نرم افزاري ارايه شد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

مقدس نژاد، ف.، و خیرخواه، م. (1393). توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی, جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل. پژوهشنامه حمل و نقل, 11(4 (پیاپی 41)), 355-377. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=262050



Vancouver : کپی

مقدس نژاد فریدون، خیرخواه مهدی. توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی, جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل. پژوهشنامه حمل و نقل. 1393 [cited 2022January17];11(4 (پیاپی 41)):355-377. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=262050



IEEE : کپی

مقدس نژاد، ف.، خیرخواه، م.، 1393. توسعه مدل بهینه سازی هندسی منطقه کارگاهی, جهت کاهش تاثیرات عملیات اجرایی بر زمان تاخیر شبکه حمل و نقل. پژوهشنامه حمل و نقل, [online] 11(4 (پیاپی 41)), pp.355-377. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=262050.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 44 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی