4 SID.ir | تاثير سختي تکيه گاه بر روي رفتار جاذب انرژي استوانه اي در تصادف از جلو
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

تاثير سختي تکيه گاه بر روي رفتار جاذب انرژي استوانه اي در تصادف از جلو

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، واحد خمینی شهر، دانشگاه آزاد اسلامی، خمینی شهر، ایران
 
چکیده: 

سازه هاي جدار نازک امروزه به عنوان جاذب هاي انرژي در سازه خودرو به صورت گسترده مورد استفاده قرار مي گيرند، تاکنون محققان زيادي به مطالعه رفتار اين جاذب ها در هنگام اعمال ضربه پرداخته اند، مطالعه جذب انرژي و بيشينه نيروي ضربه بخش اصلي اين تحقيقات را تشکيل مي دهد، ميزان جذب انرژي و مقدار بيشينه نيروي ضربه در اين سازه ها به پارامترهاي زيادي مانند شرايط مرزي، نرخ کرنش، تاريخچه بارگذاري، هندسه و انرژي ورودي (وزن و سرعت ضربه زننده) وابسته است، در اين مقاله رفتار يک جاذب با مقطع دايره اي هنگام اعمال ضربه محوري مورد بررسي قرار مي گيرد، بر خلاف تحقيقات گذشته که رفتار جاذب با گذاشتن تکيه گاه صلب مورد بررسي قرار گرفته است، در اين مقاله تکيه گاه به صورت الاستيک مدل سازي خواهد شد و رفتار جاذب با داشتن اين نوع تکيه گاه مورد مطالعه قرار مي گيرد. از روش عددي براي انجام اين کار تحقيقاتي استفاده شده است. با توجه به هزينه بالاي آزمايش ها، زمانبر بودن آن ها و استفاده از فرضيات ساده کننده به منظور مدل سازي ماده در استخراج مدل نظري، در اين مقاله مدل عددي با در نظر گرفتن خصوصيات کامل ماده ايجاد مي گردد، تا پس از صحه گذاري نتايج آن با نتايج عددي باعث کاهش هزينه و زمان در انجام مطالعه بر روي اين نوع جاذب ها شود. نتايج بدست آمده نشان مي دهد که کاهش سختي تکيه گاه بر روي رفتار ديناميکي جاذب هاي انرژي تاثير دارد و مي تواند باعث کاهش نيروي بيشينه، کاهش ميزان جذب انرژي و کاهش بازده نيرو ضربه شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
-
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 115
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی