مشخصات مقاله عنوان نشریه: رشد و يادگيري حركتي-ورزشي (حركت) اطلاعات شماره: پاييز و زمستان 1390 , دوره - , شماره 8 ; از صفحه 119 تا صفحه 135 . عنوان مقاله: هدف گزيني، عامل انگيزشي براي تسهيل يادگيري مهارت سرويس واليبال در مبتديان نویسندگان: خدادادي الهام*, موحدي احمدرضا, صالحي حميد آدرس: * دانشگاه اصفهان چکیده: هدف از پژوهش حاضر بررسي ميزان تاثير هدف گزيني بر يادگيري مهارت سرويس واليبال در دانشجويان دختر مبتدي است. نمونه آماري پژوهش 20 دانشجوي دختر غيررشته تربيت بدني بودند که بر اساس نمره هاي پيش آزمون در دو گروه ده نفره همسان سازي شدند. آزمودني ها به صورت در دسترس و از بين افرادي که هيچ سابقه اي در رشته واليبال نداشتند، انتخاب شدند. گروه اول در هدف گزيني کامل و گروه دوم در محيط بدون هدف گزيني، به تمرين سرويس واليبال پرداختند. هر دو گروه در محيط هاي تعريف شده تکليف را به مدت 11 جلسه و هر جلسه 20 کوشش انجام دادند. پيش آزمون قبل از شروع دوره، آزمون هاي اکتساب در تمام جلسات تمرين، يادداري بي درنگ 24 ساعت پس از آخرين جلسه تمرين و آزمون يادداري درنگيده 10 روز پس از آزمون يادداري بي درنگ اجرا شد. براي آزمون مهارت ملاک، از آزمون سرويس واليبال ايفر (1976) و براي تحليل داده ها از روش تحليل واريانس اندازه هاي تکراري و آزمون تي مستقل استفاده شد. نتايج تفاوت معني داري را بين دو گروه مورد بررسي به لحاظ اکتساب تکليف ملاک نشان نداد، ولي در آزمون هاي يادداري بي درنگ و درنگيده تفاوت معني داري بين دو گروه مشاهده شد. در نهايت نتايج نشان داد که شرايط هدف گزيني نسبت به شرايط عدم هدف گزيني براي اکتساب و يادگيري تکليف بسيار سودمندتر است. کلید واژه: هدف گزيني(Q2)بازخورد(Q2)تکليف ادراک حرکتي(Q2)سرويس واليبال(Q2)دانشجويان مبتدي(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: محیط بالینیآموزش پرستاریدانشجوی پرستاریدانشجویان پرستاری ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: اثر تداخل زمينه اي بر اکتساب، يادداري و انتقال مهارت هاي واليبال با برنامه هاي حرکتي تعميم يافته متفاوت و يکساناثر تداخل ضمني بر اکتساب، يادداري و انتقال مهارت هاي سرويس واليبال (با تاکيد بر تلفيق تمرينات مسدود و تصادفي)تاثير بينايي، حس عمقي، و جلسات تمرين بر اكتساب و انتقال سرويس ساده واليبال: مطالعه نظريه اختصاصي بودن تمرينمقايسه آموزش راهبردهاي يادگيري خودتنظيم بر يادگيري مهارت سرويس واليبال تاثير هدف گزيني بر يادگيري يک تکليف ادراکي - حرکتي در نوجوانان کم توان ذهني مقالات همایشی مرتبط: مقایسه اثر تمرین رایانه ای، عملی و ترکیبی بر اکتساب و یادداری مهارت پاس فوتبالبرتری خودگفتاری آموزشی بر یادگیری مشاهده ای در یادگیری مهارت سرویس والیبالتاثیر تمرین با رنگ های زمینه مختلف بر اجرا و یادگیری مهارت پرتاب دارت در دختران مبتدیتاثیر بازخورد خود کنترل و خود کنترل هنجاری بر اکتساب، یادداری و انتقال تکلیف هدف گیری پرتابی در دختران 12 تا 14 سالهتاثیر هدف گزینی کوتاه مدت بر اجرای تکلیف هدفگیری با توپ در افراد کم توان ذهنی ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 323 آخرین های بلاگ تست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متنآیا میان تعداد نویسندگان یک مقاله و تعداد استنادات آن رابطه وجود دارد ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی