مشخصات مقاله عنوان نشریه: پژوهش و برنامه ريزي در آموزش عالي اطلاعات شماره: زمستان 1392 , دوره 19 , شماره 4 (70) ; از صفحه 117 تا صفحه 139 . عنوان مقاله: مطالعه رضايتمندي دانشجويان از ارائه خدمات دانشجويي در دانشگاه پيام نور نویسندگان: حاتمي فر خديجه*, كاكوجويباري علي اصغر, سرمدي محمدرضا آدرس: * دانشگاه پیام نور استان تهران، تهران، ایران چکیده: امروزه، به دليل مباحث رقابتي جديدي که در بسياري از دانشگاههاي ايران به وجود آمده، آنها را در يک فرايند تغيير درگير ساخته است و بر اين اساس، سعي مي کنند تا رضايت بيشتري را براي مشتريان و دانشجويان خود فراهم آورند. رضايتمندي بازتاب موثر بودن تمام حيطه هاي آموزشي از نظر علمي و عملي است. پژوهش حاضر با هدف مطالعه رضايتمندي دانشجويان از ارائه خدمات دانشجويي در دانشگاه پيام نور انجام شد. اين تحقيق از نظر هدف کاربردي و روش آن ميداني و از نوع توصيفي- پيمايشي بود. جامعه آماري (29537 نفر) دانشجويان ورودي دوره کارشناسي سالهاي 1384، 1385 و 1386 دانشگاه پيام نور مرکز تهران بودند که بر اساس جدول مورگان تعداد 379 نفر به روش نمونه گيري طبقه اي سهميه اي انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها پرسشنامه محقق ساخته اي بود که روايي و پايايي آن در پژوهش ايزدي و همکاران 0.88 حاصل شده است. در اين پژوهش تحليلها با استفاده از نرم افزار SPSS، آماره هاي توصيفي و با توجه به ماهيت سوالهاي پژوهش از آزمون مناسب آماري t-test و تحليل واريانس يکطرفه استفاده شده است. نتايج نشان داد ميانگين مشتري محوري دانشگاه پيام نور در سطح کم ارزيابي مي شود و اين بدان معناست که دانشجويان رضايت کمي از نحوه ارائه خدمات آموزشي دانشگاه دارند. همچنين، تفاوت معناداري بين گروههاي آموزشي دانشگاه پيام نور مرکز تهران در مقايسه با يکديگر از نظر مشتري محوري مشاهده نشد و ميزان مشتري محوري دو دانشکده علوم انساني و علوم پايه به يک اندازه بود. کلید واژه: رضايتمندي(Q2)دانشگاه پيام نور(Q2)خدمات دانشجويي(Q2)نگرش(Q2)مشتري مداري(Q2) چارک 1 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک اول تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی زیاد است. چارک 2 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک دوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع زیاد است. چارک 3 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک سوم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع کم است. چارک 4 این موضوع در حوزۀ علمی خود، در چارک چهارم تازگی است. یعنی استقبال پژوهشگران از این موضوع خیلی کم است. موضوعات مرتبط: ارزیابیسروکوالرضایت مندیرضایتتدریس اثربخشسواد اطلاعاتیسبک یادگیرییادگیری الکترونیکیایدزدندانپزشکانسرطان دهاندندانپزشکعوامل انگیزشیکیفیت زندگی کاریعدالت سازمانیتعهد سازمانی ارجاعات: ندارد مقالات نشریه ای مرتبط: بررسي زيرساخت خدمات کتابخانه اي آموزش از راه دور دانشگاه پيام نور در پيوند با ساختار آموزشي آنبررسي ميزان سواد رايانه اي در بين دانشجويان دانشگاه پيام نور دهلرانمطالعه نيازسنجي آموزشي نظام آموزش از راه دور دانشگاه پيام نور در راستاي فرصت هاي يکسان آموزشي از ديدگاه اعضاي هيات علمي و دانشجويانمطالعه نيازسنجي آموزشي نظام آموزش از راه دور دانشگاه پيام نور در راستاي فرصت هاي يکسان آموزشي از ديدگاه اعضا هيات علمي و دانشجويانارزشيابي عملکرد کارکنان دانشگاه پيام نور مرکز لامرد مقالات همایشی مرتبط: رابطه سرمایه اجتماعی و کیفیت زندگی در دانشجویان دانشگاه پیام نوربررسی و مقایسه میزان اضطراب امتحان در دانشجویان پیام نور یزد در سال 1392تحلیل و مقایسه مولفه های سرمایه اجتماعی در بین دانشجویان دانشگاه آزاد و پیام نور شهرستان کنگاورراهکارهای بهبود نگرش دانشجویان دانشگاه پیام نور نسبت به وضعیت تحصیل در رشته های کشاورزی بررسی موردی دانشگاه پیام نور مرکز همدانتعیین عوامل موثر بر نگرش دانشجویان کشاورزی دانشگاه پیام نور نسبت به وضعیت تحصیل در رشته های کشاورزی مطالعه موردی دانشگاه پیام نور مرکز همدان ویدئوهای مرتبط از مکتبخونه چکیده انگلیسی بازدید یکساله 152 آخرین های بلاگ معرفی 10 موضوع داغ در بیست حوزه علمی بر اساس پایگاه مرکز اطلاعات علمیتست آنلاین کروناآشنایی با شاخص های hI ،hf و hm از خانواده شاخص هرشچطور مطالب را تنها در یک سایت خاص جستجو کنیمآموزش جستجوی تصویر در گوگلبرقراری پیوند میان ارجاعات درون متنی و آخر متن ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی