نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1392 , دوره  17 , شماره  4 ; از صفحه 139 تا صفحه 160 .
 
عنوان مقاله: 

تعيين روش هاي برتر سنجش فراگيران در دوره هاي يادگيري الکترونيکي - رويکرد داده کاوي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* بخش مهندسی صنایع، دانشکده فنی و مهندسی، دانشگاه تربیت مدرس، تهران، ایران
 
چکیده: 
چگونگي سنجش فراگيران و تعيين محتويات مطالب، از فعاليت هاي ضروري فرايندهاي آموزش الکترونيکي مي باشند. اين فعاليت ها توسط استاد يا آموزشيار صورت گرفته و روش هاي ارزيابي دانشجويان، نظير برگزاري آزمونهاي برخط يا واگذاري تکاليف مدت دار به آنها تعيين مي شوند. در صورتيکه برگزارکنندگان بتوانند از ميزان تاثير هر فعاليت در کيفيت يادگيري فراگيران آگاهي يابند، ضمن صرفه جوئي قابل توجه در وقت و منابع ذينفعان دوره ها، باعث انتقال مطالب مفيدتر و سنجش واقعي تر دانشجويان و در نهايت بهبود آموزش الکترونيکي خواهد شد.در اين مقاله، ابتدا با تکنيکهاي فاقد ناظر داده کاوي، به خوشه بندي و توصيف وضعيت موجود فراگيران پرداخته و بکمک قاعده کاوي، قواعد نهفته در داده هاي آموزش الکترونيکي را استخراج و محتواهاي موثر در نتيجه مطلوب فراگيران را کشف مي کنيم، سپس، با روش هاي باناظر، به پيش بيني نتايج دوره ها مي پردازيم. با بهره گيري از داده هاي واقعي فعاليت هاي يک درس الکترونيکي ارائه شده، و با طراحي چهار روش مختلف براي نمونه برداري داده ها و آموزش سيستم با دو درخت DT و WJ48، پيش بيني ها اجرا شدند و روش ها با نرخ دقت 92.86% اعتبارسنجي گرديدند. نشان داده ايم که اسلوب هاي اين مطالعه مي توانند به استاد درس براي شناخت بهتر فراگيران و تاثير فعاليت هاي آموزشي خواسته شده از آنان نظير- توصيف ويژگي هاي فراگيران بر پايه کشف الگوهاي نهفته در نمره هاي اکتسابي آنان کمک نمايد. تعيين فعاليت هاي موثرتر يادگيري و تصميم گيري درباره شاخص هاي سنجش واقعي تر فراگيران، از مزيت هاي مهمي است که روش هاي فناورانه اين مطالعه براي بهبود مديريت دوره هاي يادگيري الکترونيکي فراهم مي کنند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رضاپور، م.، و سپهری، م.، و رضاپور، ح. (1392). تعیین روش های برتر سنجش فراگیران در دوره های یادگیری الکترونیکی - رویکرد داده کاوی. پژوهش های مدیریت در ایران, 17(4), 139-160. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=259306



Vancouver : کپی

رضاپور محمد، سپهری محمدمهدی، رضاپور حسن. تعیین روش های برتر سنجش فراگیران در دوره های یادگیری الکترونیکی - رویکرد داده کاوی. پژوهش های مدیریت در ایران. 1392 [cited 2022May17];17(4):139-160. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=259306



IEEE : کپی

رضاپور، م.، سپهری، م.، رضاپور، ح.، 1392. تعیین روش های برتر سنجش فراگیران در دوره های یادگیری الکترونیکی - رویکرد داده کاوی. پژوهش های مدیریت در ایران, [online] 17(4), pp.139-160. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=259306.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 170 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی