برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1393 , دوره  1 , شماره  3 ; از صفحه 131 تا صفحه 153 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي عوامل موثر بر شايستگي هاي برند شخصي در حوزه سرمايه هاي انساني

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و حسابداری، گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه شهید بهشتی، تهران، ایران
 
چکیده: 

نسبت دادن ويژگي هاي شخصيتي افراد و تخصصشان به برندهاي تجاري موضوعي است که مي تواند در ايجاد ارزش ويژه برند در فضاهاي رقابتي کسب و کار نقش اساسي داشته باشد. با چنين پيش زمينه اي، هدف پژوهش حاضر شناسائي مولفه هاي موثر بر برند شخصي مبتني بر شايستگي هاي فردي است. اين پژوهش از طريق پرسشنامه اي محقق ساخته، در 94 نفر از افراد صاحب برند کشور در سال 1392 و در قالب مدلي پيشنهادي آزمون شد. مقدار پايايي پرسشنامه از طريق آلفاي کرونباخ، مقدار 0.85 بدست آمد که نشان دهنده پايايي بالاي ابزار پژوهش مي باشد. همچنين به منظور محاسبه روايي از روايي محتوا و سازه استفاده شد که نتايج بيانگر روا بودن پرسشنامه بود. روش حداقل مربعات جزئي به کمک نرم افزار SmartPLS نشان داد که مولفه هاي فرهنگي (b=0.107، t=3.10)، اجتماعي (b=0.075، t=5.38) و تخصصي (b=0.550، t=5.41) بر برند شخصي مبتني بر شايستگي هاي فردي در حوزه هاي دانش، مهارت و نگرش تاثير معنادار دارد. همچنين يافته ها نشان داد که ابعاد سبک زندگي و سطح خانوادگي بر برند شخصي به طور مستقيم، تاثير معناداري نداشته اند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

صائمیان، ص. (1393). شناسایی عوامل موثر بر شایستگی های برند شخصی در حوزه سرمایه های انسانی. آموزش و توسعه منابع انسانی, 1(3), 131-153. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=258341



Vancouver : کپی

صائمیان صدیقه. شناسایی عوامل موثر بر شایستگی های برند شخصی در حوزه سرمایه های انسانی. آموزش و توسعه منابع انسانی. 1393 [cited 2021June20];1(3):131-153. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=258341



IEEE : کپی

صائمیان، ص.، 1393. شناسایی عوامل موثر بر شایستگی های برند شخصی در حوزه سرمایه های انسانی. آموزش و توسعه منابع انسانی, [online] 1(3), pp.131-153. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=258341.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 0 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی