برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تاثير يادگيري الکترونيکي مبتني بر رويکرد سازنده گرايي با يادگيري مشارکتي بر عملکرد شناختي دانشجويان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد ساری، ساری، ایران
 
چکیده: 

اين پژوهش، با هدف مقايسه تاثير يادگيري الکترونيکي مبتني بر رويکرد سازنده گرايي با يادگيري مشارکتي بر ميزان عملکرد شناختي دانشجويان دانشگاه آزاد اسلامي واحد ساري در سال 1392 انجام شد. روش پژوهش، شبه آزمايشي بود. جامعه آماري، شامل دانشجويان رشته برنامه ريزي آموزشي به تعداد 125 نفر بود. از ميان آنها، 44 نفر (دو کلاس 22 نفره) به صورت تصادفي خوشه اي (بدون تفکيک جنسيت) به عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار گردآوري داده ها براي سنجش عملکرد شناختي، پرسش نامه حاوي سوالات چندگزينه اي پايان دوره با پايايي 0.80 بود که به صورت پس آزمون براي دو گروه آزمايش و کنترل مورد استفاده قرار گرفت. تجزيه و تحليل داده ها با استفاده از آمار توصيفي شامل فراواني، درصد، ميانگين و انحراف معيار و آمار استنباطي شامل آزمون t گروه هاي مستقل انجام شده است. نتايج پژوهش حاکي از آن بود که عملکرد شناختي در گروه الکترونيکي با رويکرد سازنده گرايي بالاتر از گروه مشارکتي مي باشد. هم چنين در عملکرد شناختي دو گروه الکترونيکي و مشارکتي در بين مردان تفاوت معناداري وجود نداشت، ولي در بين زنان تفاوت معناداري مشاهده شد. علاوه بر آن، عملکرد شناختي به تفکيک سابقه کار و رشته هاي تحصيلي در دو گروه داراي تفاوت معناداري نبود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

رضاپناه، ش.، و احمدی، م. (1394). مقایسه تاثیر یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی با یادگیری مشارکتی بر عملکرد شناختی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, 5(3 (پیاپی 19)), 27-44. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=258014



Vancouver : کپی

رضاپناه شقایق، احمدی مسعود. مقایسه تاثیر یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی با یادگیری مشارکتی بر عملکرد شناختی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی. 1394 [cited 2021December01];5(3 (پیاپی 19)):27-44. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=258014



IEEE : کپی

رضاپناه، ش.، احمدی، م.، 1394. مقایسه تاثیر یادگیری الکترونیکی مبتنی بر رویکرد سازنده گرایی با یادگیری مشارکتی بر عملکرد شناختی دانشجویان. فن آوری اطلاعات و ارتباطات در علوم تربیتی, [online] 5(3 (پیاپی 19)), pp.27-44. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=258014.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 368 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی