برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1392 , دوره  5 , شماره  13 ; از صفحه 57 تا صفحه 75 .
 
عنوان مقاله: 

تاثير تداخل زمينه اي فزاينده و کاهنده با تغيير برنامه حرکتي بر يادگيري تکليف زمانبندي پيش بين انطباقي و قابليت شناسايي خطا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 
هدف از تحقيق حاضر، مقايسه تاثير تداخل زمينه اي فزاينده و کاهنده بر يادگيري تکليف زمان بندي پيش بين انطباقي و قابليت شناسايي خطا بود. جامعه آماري آن، دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي بودند که از ميان آنها 40 نفر به عنوان نمونه در دسترس انتخاب شدند. در اين تحقيق سطوح مختلف تداخل زمينه اي (مسدود، تصادفي، فزاينده و کاهنده) تحت شرايط برنامه حرکتي متفاوت، اما پارامتر يکسان مورد مقايسه قرار گرفتند. تکليف مورد نظر زمانبندي پيش بين انطباقي بود که در مسير هاي مختلف (تغيير برنامه حرکتي) ارائه مي شد. افراد در گروه فزاينده ابتدا تمرين را به صورت مسدود آغاز و سپس به ترتيب به روش هاي زنجيره اي، قالب هاي تصادفي و تصادفي تمرين کردند. برنامه تمريني گروه کاهنده عکس گروه فزاينده بود. داده هاي تحقيق در 7 مرحله، شامل پيش آزمون، 4 مرحله اکتساب، يادداري و انتقال جمع آوري شد. در هر مرحله خطاي مطلق و قابليت شناسايي افراد اندازه گيري شد. از آزمون تحليل واريانس يک سويه و اندازه گيري هاي مکرر براي تجزيه و تحليل داده ها استفاده شد. نتايج وجود اثر تداخل زمينه اي را تاييد کرد و گروه هاي فزاينده و کاهنده هم در خطاي مطلق و هم در قابليت شناسايي خطا اختلاف معني داري با ساير گروه ها داشتند. وجود تفاوت معني دار بين گروه ها از نظر قابليت شناسايي خطا نشان دهنده تلاش شناختي بيشتر گروه هاي با تداخل بالا است که از فرضيه تلاش شناختي سوينن و سرين (1994) حمايت مي کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عبدلی، ب.، و فارسی، ع.، و رمضان زاده، ح. (1392). تاثیر تداخل زمینه ای فزاینده و کاهنده با تغییر برنامه حرکتی بر یادگیری تکلیف زمانبندی پیش بین انطباقی و قابلیت شناسایی خطا. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی), 5(13), 57-75. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=257493



Vancouver : کپی

عبدلی بهروز، فارسی علیرضا، رمضان زاده حسام. تاثیر تداخل زمینه ای فزاینده و کاهنده با تغییر برنامه حرکتی بر یادگیری تکلیف زمانبندی پیش بین انطباقی و قابلیت شناسایی خطا. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی). 1392 [cited 2021December09];5(13):57-75. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=257493



IEEE : کپی

عبدلی، ب.، فارسی، ع.، رمضان زاده، ح.، 1392. تاثیر تداخل زمینه ای فزاینده و کاهنده با تغییر برنامه حرکتی بر یادگیری تکلیف زمانبندی پیش بین انطباقی و قابلیت شناسایی خطا. رفتار حرکتی (پژوهش در علوم ورزشی), [online] 5(13), pp.57-75. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=257493.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 74 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی