4 SID.ir | بررسي تاثير ابعاد عرق ملي بر نگرش نسبت به محصولات (داخلي و خارجي) با تعديل گري تهديد اقتصادي ادراک شده
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي تاثير ابعاد عرق ملي بر نگرش نسبت به محصولات (داخلي و خارجي) با تعديل گري تهديد اقتصادي ادراک شده

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه تربیت مدرس
 
چکیده: 

مقاله حاضر بر آن است با بررسي نقش عرق ملي مصر ف کنندگان در نگرش نسبت محصولات داخلي و خارجي در عرصه بازاريابي و رفتار مصرف کننده راهنمايي براي فعالان بخش توليد و واردات باشد. بر اين اساس، از طريق تدوين مدلي در قالب مدل مسير و با استقاده از روش تحقيق پيمايشي – تحليل به اجراي تحقيق پرداخته شد. تعداد 600 نفر از دانشجويان دانشگاه هاي دولتي تهران نمونه مورد مطالعه را تشکيل داده است. به منظور جمع آوري داده ها از ابزار پرسش نامه و براي پردازش داده ها از نرم افزار SPSS، SmartPLS استفاده شده است. نتايج نشان داد که تاثير وابستگي قومي، هويت ملي و مليت گرايي و تعصب بر عرق ملي مصرف کننده تاييد شد؛ ولي تاثير گشودگي فرهنگي بر عرق ملي مصرف کننده مورد تاييد واقع نشد. همچنين تاثير عرق ملي مصرف کننده بر نگرش نسبت به محصولات داخلي و خارجي تاييد شد. علاوه بر اين، نتايج تحقيق نشان داد که با افزايش تهديد اقتصادي ادراک شده توسط افراد به خاطر حضور کالاهاي خارجي در بازار، تاثير عرق ملي بر نگرش نسبت به محصولات داخلي بيشتر مي شود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 251
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی