برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1394 , دوره  7 , شماره  20 ; از صفحه 51 تا صفحه 66 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه با نام تجاري، محور ايجاد نام تجاري قوي در بانک هاي تجاري

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد علوم و تحقیقات تهران، گروه مدیریت بازرگانی، تهران، ایران
 
چکیده: 

اين پژوهش به شناسايي عوامل موثر بر ارزش ويژه نام تجاري بانک هاي تجاري و بررسي روابط آنان در قالب يک مدل ارزياب نام تجاري پرداخته است و در پي آن مي باشد که مدلي بومي براي صنعت بانکداري ايران ارائه نمايد. بنابراين با روش تحقيق ترکيبي (کيفي وکمي) نخست از طريق مطالعات اکتشافي سه بعد ارزش ويژه نام تجاري، دانش نام و نشان تجاري و رابطه با نام تجاري در بانک هاي تجاري شناسايي گرديد. در اين تحقيق نمونه اي به تعداد 802 نفر از مشتريان بانک هاي خصوصي و دولتي در نظر گرفته شد و براي پاسخ به سوالات تحقيق، داده هاي گردآوري شده با تکنيک هاي آماري مناسب تجزيه و تحليل گرديد. نتايج اين پژوهش نشان مي دهد که مولفه هاي رابطه با نام تجاري نقش متغير ميانجي را ايفا مي نمايد. به عبارت ديگر، دانش نام تجاري بر رابطه مشتريان با نام تجاري بانک ها تاثير مستقيم و مثبت مي گذارد و پيامدهاي ارزش ويژه نام تجاري بانک ها (تمايل به معرفي نام تجاري بانک و تمايل به استفاده از خدمات جديد بانک) به طور مستقيم متاثر از رابطه مشتريان با نام و نشان تجاري مي باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  بازدید یکساله 115
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی