برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  6 , شماره  20 ; از صفحه 37 تا صفحه 53 .
 
عنوان مقاله: 

نقش ميانجي سبک هاي هويت در رابطه بين تمايز يافتگي خود و اعتياد به اينترنت دانش آموزان دبيرستان هاي غير دولتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه آزاد اسلامی، واحد مرودشت، مرودشت، ایران
 
چکیده: 
هدف از اين پژوهش بررسي نقش ميانجي سبک هاي هويت در رابطه بين تمايز يافتگي خود و اعتياد به اينترنت دانش آموزان دبيرستان هاي غيردولتي شيراز بود. از جامعه مورد نظر 336 دانش آموز (174 دختر، 162 پسر) به روش نمونه گيري خوشه اي چند مرحله اي انتخاب و پرسشنامه هاي سبک هاي هويت برزونسکي، تمايز يافتگي خود اسکاورون و فريدلند و اعتياد به اينترنت يانگ را تکميل کردند. داده هاي به دست آمده با استفاده از روش آماري ضريب همبستگي پيرسون و تحليل مسير تحليل شدند. نتايج نشان داد که بين سبک هاي هويت اطلاعاتي و هنجاري با اعتياد به اينترنت رابطه منفي، معني دار و بين سبک هويت سردرگم - اجتنابي و اعتياد به اينترنت رابطه مثبت، معني دار وجود دارد. بين ابعاد تمايز يافتگي خود و اعتياد به اينترنت رابطه معني داري يافت نشد. بين سبک هاي هويت اطلاعاتي و هنجاري با تمايز يافتگي خود رابطه منفي معني دار به دست آمد. سبک هاي هويت نقش واسطه اي بين ابعاد تمايز يافتگي خود و اعتياد به اينترنت ايفا مي کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

جمشیدی، م.، و سروقد، س. (1394). نقش میانجی سبک های هویت در رابطه بین تمایز یافتگی خود و اعتیاد به اینترنت دانش آموزان دبیرستان های غیر دولتی. روشها و مدلهای روان شناختی, 6(20), 37-53. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=254212



Vancouver : کپی

جمشیدی مژگان، سروقد سیروس. نقش میانجی سبک های هویت در رابطه بین تمایز یافتگی خود و اعتیاد به اینترنت دانش آموزان دبیرستان های غیر دولتی. روشها و مدلهای روان شناختی. 1394 [cited 2022January18];6(20):37-53. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=254212



IEEE : کپی

جمشیدی، م.، سروقد، س.، 1394. نقش میانجی سبک های هویت در رابطه بین تمایز یافتگی خود و اعتیاد به اینترنت دانش آموزان دبیرستان های غیر دولتی. روشها و مدلهای روان شناختی, [online] 6(20), pp.37-53. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=254212.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 212 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی