برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1393 , دوره  7 , شماره  28 ; از صفحه 51 تا صفحه 62 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه عملکرد خانواده و تعارض والد-نوجوان با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع راهنمايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مشاوره واحد ابهر، دانشگاه آزاد اسلامی، ابهر، ایران
 
چکیده: 

هدف تحقيق حاضر تعيين رابطه عملکرد خانواده و تعارض والد- نوجوان با پيشرفت تحصيلي دانش آموزان مقطع راهنمايي بود. روش تحقيق از نوع همبستگي بود. نمونه مورد مطالعه 309 نفر از دانش آموزان مقطع راهنمايي شهر ابهر بودند که به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي انتخاب شدند. براي گردآوري داده ها از ابزار سنجش خانواده (FAD)، مقياس سنجش نگرش نسبت به والد و معدل تحصيلي دانش آموزان استفاده شد. داده هاي جمع آوري شده با استفاده از روش هاي آماري ضريب همبستگي پيرسون، تحليل رگرسيون تحليل و فرضيه هاي تحقيق آزمون شدند. نتيجه نشان داد بين اختلال در عملکرد خانواده و پيشرفت تحصيلي رابطه معکوس وجود دارد. بين تعارض والد-نوجوان و پيشرفت تحصيلي رابطه معکوس وجود دارد. نتيجه تحليل رگرسيون نشان داد که حدود 13درصد از تغييرات پيشرفت تحصيلي را در دانش آموزان متغيرهاي عملکرد خانواده و تعارض والد- نوجوان تبيين مي کنند. نتيجه تحقيق حاضر مي تواند اشارات کاربردي براي دست اندرکاران امر آموزش و پرورش و خانواده ها داشته باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

قمری، م.، و امیری مجد، م.، و خوشنام، ا. (1393). رابطه عملکرد خانواده و تعارض والد-نوجوان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 7(28), 51-62. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=254072



Vancouver : کپی

قمری محمد، امیری مجد مجتبی، خوشنام امیرحسین. رابطه عملکرد خانواده و تعارض والد-نوجوان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1393 [cited 2021October16];7(28):51-62. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=254072



IEEE : کپی

قمری، م.، امیری مجد، م.، خوشنام، ا.، 1393. رابطه عملکرد خانواده و تعارض والد-نوجوان با پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع راهنمایی. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 7(28), pp.51-62. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=254072.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 391 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی