برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  7 , شماره  27 ; از صفحه 87 تا صفحه 102 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه فرسودگي تحصيلي و انگيزش پيشرفت با عملکرد تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه فرهنگیان
 
چکیده: 
هدف پژوهش حاضر، بررسي رابطه فرسودگي تحصيلي و انگيزش پيشرفت با عملکرد تحصيلي دانش آموزان دوره متوسطه شهرستان اردبيل در سال تحصيلي 92- 91 مي باشد. نمونه پژوهش شامل 379 نفر دانش آموز دختر و پسر بوده و به روش نمونه گيري تصادفي خوشه اي از ميان 162 دبيرستان انتخاب شدند. ابزار جمع آوري داده ها براي سنجش فرسودگي تحصيلي پرسشنامه برسو و براي انگيزش پيشرفت پرسشنامه انگيزش پيشرفت هرمنس و براي عملکرد تحصيلي معدل کل نيم سال اول بوده است. نتايج ضريب همبستگي پيرسون نشان داد که بين ابعاد فرسودگي تحصيلي و عملکرد تحصيلي رابطه منفي وجود و بين انگيزش پيشرفت و عملکرد تحصيلي رابطه مثبت و معني داري وجود دارد. در تحليل رگرسيون مشاهده شد که نسبت به انگيزش پيشرفت، فرسودگي تحصيلي بيشترين واريانس عملکرد تحصيلي را پيش بيني مي کند. همچنين تحليل T2 هتلينگ نشان داد که تفاوت معني داري بين ترکيب دو متغير وابسته در دو گروه دانش آموزان دختر و پسر وجود دارد. تحليل هاي تک متغيري آزمون t مستقل نشان داد که دانش آموزان دختر و پسر فقط در متغير عملکرد تحصيلي تفاوت معني داري با هم دارند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عظیمی، م.، و پیری، م.، و زوار، ت. (1393). رابطه فرسودگی تحصیلی و انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), 7(27), 87-102. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=254056



Vancouver : کپی

عظیمی محمد، پیری موسی، زوار تقی. رابطه فرسودگی تحصیلی و انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی). 1393 [cited 2022January23];7(27):87-102. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=254056



IEEE : کپی

عظیمی، م.، پیری، م.، زوار، ت.، 1393. رابطه فرسودگی تحصیلی و انگیزش پیشرفت با عملکرد تحصیلی دانش آموزان دوره متوسطه. آموزش و ارزشیابی (علوم تربیتی), [online] 7(27), pp.87-102. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=254056.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 556 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی