3 SID.ir | بررسي مقايسه اي پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت در دانش آموزان ابتدايي مدارس عادي و هوشمند شهر تبريز
برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

 
عنوان مقاله: 

بررسي مقايسه اي پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت در دانش آموزان ابتدايي مدارس عادي و هوشمند شهر تبريز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روانشناسی، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
 
چکیده: 

هدف پژوهش حاضر بررسي مقايسه اي پيشرفت تحصيلي و انگيزه پيشرفت در دانش آموزان ابتدايي مدارس عادي و هوشمند شهر تبريز در سال تحصيلي 93-92 بود. روش پژوهش توصيفي از نوع علي مقايسه اي بود. جامعه آماري تحقيق حاضر کليه دانش آموزان مدارس ابتدايي عادي و هوشمند در سال 1393 در شهر تبريز مي باشند که از ميان دانش آموزان مدارس عادي بالغ بر 366 نفر و از ميان دانش آموزان مدارس هوشمند 208 نفر با استفاده از روش نمونه گيري تصادفي چند مرحله اي انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه هاي انگيزش پيشرفت علي و مک اينرني و نمره پيشرفت تحصيلي استفاده شد. براي تجزيه و تحليل داده ها از تحليل واريانس استفاده شد. نتايج پژوهش نشان داد که بين دانش آموزان مدارس عادي و هوشمند در پيشرفت تحصيلي و انگيزش پيشرفت و مولفه هاي آن تفاوت وجود دارد. به عبارتي دانش آموزان مدارس هوشمند از پيشرفت تحصيلي و انگيزش پيشرفت بالاتري برخوردارند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 1468
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی