نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1394 , دوره  9 , شماره  34 ; از صفحه 139 تا صفحه 160 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي اثربخشي مديريت ارتباط با مشتريان بر اساس سيستم استنتاج فازي (مطالعه موردي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت، واحد تبریز، دانشگاه آزاد اسلامی، تبریز، ایران
 
چکیده: 
متناسب ساختن عرضه با نيازمندي ها و ارائه ارزش برتر به مشتريان، از اهداف اصلي مديريت ارتباط با مشتري (CRM) است و ميزان اثربخشي آن، نقش مهمي در كسب مزيت رقابتي ايفا مي كند. بر همين اساس، هدف تحقيق حاضر ارائه مدلي براي ارزيابي اثربخشي مديريت ارتباط با مشتريان با رويكرد فازي است. جامعه آماري اين پژوهش كليه مشتريان صنايع ماشين سازي تبريز كار مي باشد. به همين منظور بر اساس ديدگاه کيم و کيم (2009) پرسش نامه اي طراحي و روايي و پايايي آن مورد سنجش و تاييد قرار گرفت. در راستاي انجام تحقيق، مدلي پنج مرحله اي بر مبناي منطق فازي طراحي گرديد. در مرحله اول، سيستمي فازي طراحي شده كه ورودي هاي آن شامل چهار بعد اثربخشي CRM و خروجي آن، نمره اثربخشي CRM مي باشد. در مرحله دوم، ورودي ها و خروجي ها پس از افرازبندي به اعداد فازي تبديل شد. در مرحله سوم، قوانين استنتاج تبيين شد و در مرحله چهارم، فازي زدائي انجام گرفت . در مرحله نهايي، مدل آزمون ارزيابي شد و نتيجه آن اعتبار بالا را نشان داد. در نهايت، با استفاده از مدل طراحي شده، ميزان اثربخشي مديريت ارتباط با مشتريان در شركت صنايع ماشين سازي تبريز كار ارزيابي و نتايج نشان داده كه اثربخشي مديريت ارتباط با مشتريان در شركت مذكور با درجه عضويت 0.748، در حد متوسط مي باشد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

تقی زاده، ه. (1394). ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان بر اساس سیستم استنتاج فازی (مطالعه موردی). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت), 9(34), 139-160. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=253930



Vancouver : کپی

تقی زاده هوشنگ. ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان بر اساس سیستم استنتاج فازی (مطالعه موردی). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت). 1394 [cited 2022May17];9(34):139-160. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=253930



IEEE : کپی

تقی زاده، ه.، 1394. ارزیابی اثربخشی مدیریت ارتباط با مشتریان بر اساس سیستم استنتاج فازی (مطالعه موردی). مدیریت بهره وری (فراسوی مدیریت), [online] 9(34), pp.139-160. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=253930.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 191 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی