برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

بررسي و اعتبارسنجي الگوي تبليغات الکترونيک فرش در تهران

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه مدیریت بازرگانی، دانشگاه شاهد
 
چکیده: 

تبليغات الکترونيکي فرآيندي است که علاوه بر معرفي کالا و خدمات پس از فروش، سعي در ترغيب مشتريان از طريق ابزار اينترنت براي خريد دارد. اين روش تبليغاتي به دليل سرعت بالا و هزينه کمتر، در بازاريابي انواع کالاها مورد توجه است. در اين مقاله سعي شده با نظرسنجي اينترنتي ديدگاه مرتبط با تبليغات اينترنتي فرش براي تاثيرگذاري بيشتر را بررسي کنيم و اعتبار آن را بر اساس الگوي رفتار مصرف کننده بسنجيم. ضرورت و دقت توجه به موضوع از اين روست که جايگاه فرش به عنوان يک کف پوش و تنوع توليدات ونظر به ابزارهاي موجود و به روز تبليغ، با رويکرد تاثير بر رفتار مصرف کننده، بيشتر مورد توجه قرار گيرد. اين مطالعه به صورت اسنادي و ميداني با ابزار گردآوري اطلاعات کتابخانه اي و پرسشنامه انجام شده است. جامعه آماري تحقيق 103 نفر از کاربران اينترنت در شهر تهران هستند که بيشتر در معرض تبليغات اينترنتي فرش و يا سايت هاي مرتبط با فرش بوده اند و اين موضوع را در پرسشنامه ها لحاظ نموده اند. هدف از اين پژوهش ضمن اعتبار سنجي الگوي تبليغات الکترونيکي فرش، ارائه الگويي است که بر اساس رفتار مصرف کنندگان بتوان کيفيت مناسبي از تبليغات اين کالا عرضه کرد. نتايج تحقيق نشان مي دهد محرک هاي ارتباطي با 0.55 تاثير بر واکنش شناختي مصرف کنندگان و 0.41 تاثير بر واکنش احساسي مصرف کنندگان بيشترين تاثير را داشته و محرک هاي محتوايي 0.33 تاثير بر واکنش شناختي مصرف کنندگان و 0.29 تاثير بر واکنش احساسي مصرف کنندگان داشته و اولويت دقت به محرک هاي محتوايي بيشتر از محرک هاي ارتباطي است. از طرفي محرک هاي محتوايي و ارتباطي هيچ کدام بر نگرش مصرف کنندگان تاثيرگذار نبوده اند. لذا ، لازم است مطابق الگوي تحقيق و براي اثربخشي مطلوب، به محتواي تبليغات اينترنتي فرش دقت وتوجه ويژه اي داشته باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

یزدانی، ن. (1393). بررسی و اعتبارسنجی الگوی تبلیغات الکترونیک فرش در تهران. راهبردهای بازرگانی, 21(4 ), 33-46. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=251538



Vancouver : کپی

یزدانی ناصر. بررسی و اعتبارسنجی الگوی تبلیغات الکترونیک فرش در تهران. راهبردهای بازرگانی. 1393 [cited 2021October23];21(4 ):33-46. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=251538



IEEE : کپی

یزدانی، ن.، 1393. بررسی و اعتبارسنجی الگوی تبلیغات الکترونیک فرش در تهران. راهبردهای بازرگانی, [online] 21(4 ), pp.33-46. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=251538.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 120 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی