برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1393 , دوره  11 , شماره  4 ; از صفحه 275 تا صفحه 282 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه سبک هاي يادگيري فيزيولوژيکي و خلاقيت با پيشرفت تحصيلي دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي بيرجند در سال تحصيلي 93-92

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزشی بیهوشی، دانشکده پیراپزشکی، دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران
 
چکیده: 

زمينه و هدف: عالي ترين هدف آموزش در تمام سطوح تحصيلي، ايجاد توانايي خلاقيت و آفرينندگي و پيشرفت تحصيلي در دانشجويان است و سبک يادگيري نيمه مکمل اين هدف مي باشد. اين مطالعه با هدف بررسي رابطه سبکهاي يادگيري فيزيولوژيکي و خلاقيت با پيشرفت تحصيلي در دانشجويان دانشگاه علوم پزشکي بيرجند انجام شد.
روش بررسي: اين مطالعه همبستگي بر روي 322 دانشجوي دانشگاه علوم پزشکي بيرجند که به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي انتخاب شدند، انجام شد. ابزار گردآوري داده ها شامل پرسشنامه هاي استاندارد سبکهاي يادگيري فيزيولوژيک
Kolb و خلاقيت عابدي شصت سوالي بود و همچنين از نمره معدل کل براي تعيين وضعيت پيشرفت تحصيلي دانشجو استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار SPSS) ويرايش 14) و آزمون هاي آماري همبستگي Pearson،Independent T Test   ANOVA ودر سطح معني داري 0.05 تجزيه و تحليل شدند.
يافته ها: ميانگين معدل تحصيلي در دانشجويان دختر 2.16±16.21 و دانشجويان پسر 2.76±15.01 بود. بين سبکهاي يادگيري (تصويري، شنيداري) و خلاقيت با پيشرفت تحصيلي در دانشجويان رابطه معني داري به دست آمد (p<0.05) ولي بين سبک يادگيري جنبشي با پيشرفت تحصيلي رابطه معني داري مشاهده نشد (p>0.05). ميانگين نمره خلاقيت و سبک هاي يادگيري در دانشجويان بر حسب جنس و دانشکده تفاوت معني داري نداشت (p>0.05).
نتيجه گيري: با توجه به نتايج پيشنهاد مي گردد دانشجويان در مورد انواع سبکهاي يادگيري فيزيولوژيک آگاهي داشته تا بتوانند سبک يادگيري متناسب با خود را کشف کنند. همچنين اساتيد در هنگام تدريس، به سبکهاي يادگيري دانشجويان توجه داشته باشند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

محمدی، ی.، و کاظمی، س.، و حاجی آبادی، م.، و رییسون، م. (1393). رابطه سبک های یادگیری فیزیولوژیکی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 93-92. مراقبت های نوین, 11(4), 275-282. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=251148



Vancouver : کپی

محمدی یحیی، کاظمی سیما، حاجی آبادی محمدرضا، رییسون محمدرضا. رابطه سبک های یادگیری فیزیولوژیکی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 93-92. مراقبت های نوین. 1393 [cited 2021October16];11(4):275-282. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=251148



IEEE : کپی

محمدی، ی.، کاظمی، س.، حاجی آبادی، م.، رییسون، م.، 1393. رابطه سبک های یادگیری فیزیولوژیکی و خلاقیت با پیشرفت تحصیلی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند در سال تحصیلی 93-92. مراقبت های نوین, [online] 11(4), pp.275-282. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=251148.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 241 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی