برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
تابستان 1394 , دوره  10 , شماره  2 ; از صفحه 100 تا صفحه 109 .
 
عنوان مقاله: 

رابطه معيارهاي اخلاقي توليدکنندگان با رفتار مصرف کنندگان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* مدیریت بازرگانی، موسسه آموزش عالی غیرانتفاعی کار، واحد خرمدره (زنجان)
 
چکیده: 
زمينه: کسب وکارهاي موفق پيوسته به دنبال افزايش رضايت مشتريان و ساير برخورداران خود بوده و راه رسيدن به اين هدف را در به اجرا گزاردن معيارهاي اخلاقي يافته اند. رعايت اخلاقيات از سوي توليدکنندگان مي تواند عامل مهمي در مهم ترين سرمايه تجارت، يعني اعتماد مشتريان باشد. اين پژوهش در صدد بوده که رعايت ارزش هاي اخلاقي همچون (مسووليت اجتماعي، توليد محصول سبز، صداقت، شفافيت و رقابت سالم با رقبا) ازسوي توليدکنندگان و رابطه آن با رفتار مصرف کنندگان را مورد بررسي قرار دهد.روش: با توجه به ماهيت پژوهش، تحقيق حاضر توصيفي از نوع رابطه اي است. جامعه در اين تحقيق تمامي مصرف کنندگان محصولات سامسونگ در شهر کرمانشاه بوده که 384 نفر از مشتريان محصولات شرکت سامسونگ به عنوان حجم نمونه انتخاب شده اند، نمونه گيري به روش تصادفي طبقه اي انجام گرفته است. براي جمع آوري داده ها از پرسشنامه استفاده شد. در اين تحليل از ضريب همبستگي اسپيرمن براي پاسخ گويي به سوالات پژوهش، از مدل رگرسيون براي بررسي رابطه ميان متغيرها و از آزمون فريدمن براي رتبه بندي مولفه ها (در نرم افزار (SPSS استفاده شد.يافته ها: نتايج نشان داد که رعايت ارزش هاي اخلاقي از سوي توليدکنندگان رابطه مثبت و مستقيم بر روي رفتار مصرف کنندگان دارد و در رتبه بندي مولفه هاي اخلاقي اصل صداقت بيشترين رابطه را با رفتار مصرف کنندگان دارد.نتيجه گيري: رعايت ارزش هاي اخلاقي از سوي شرکت سامسونگ بر روي رفتار مصرف کنندگان تاثيرگذار است به طوري که مي تواند مصرف کنندگان را در انتخاب برند سامسونگ ترغيب کند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سیدی، ا.، و پاک نژاد، ا. (1394). رابطه معیارهای اخلاقی تولیدکنندگان با رفتار مصرف کنندگان. اخلاق در علوم و فناوری, 10(2), 100-109. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=249557



Vancouver : کپی

سیدی امیر، پاک نژاد الهام. رابطه معیارهای اخلاقی تولیدکنندگان با رفتار مصرف کنندگان. اخلاق در علوم و فناوری. 1394 [cited 2021December05];10(2):100-109. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=249557



IEEE : کپی

سیدی، ا.، پاک نژاد، ا.، 1394. رابطه معیارهای اخلاقی تولیدکنندگان با رفتار مصرف کنندگان. اخلاق در علوم و فناوری, [online] 10(2), pp.100-109. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=249557.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 450 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی