برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير بازي رايانه اي آموزشي بر سطوح شناختي بلوم در يادگيري و يادداري مفاهيم رياضي دانش آموزان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه علوم تربیتی، دانشگاه آزاد اسلامی، واحد نکا، نکا، ایران
 
چکیده: 

هدف از پژوهش حاضر، بررسي تاثير بازي رايانه اي آموزشي بر سطوح شناختي بلوم در يادگيري و يادداري مفاهيم رياضي دانش آموزان پايه اول ابتدايي بود. پژوهش به روش شبه آزمايشي در قالب طرح دو گروهي (آزمايش و کنترل) با پيش آزمون و پس آزمون انجام شد. جامعه پژوهش، کليه دانش آموزان پايه اول دبستان هاي غيردولتي شهرستان بهشهر در سال تحصيلي 92-1391 به تعداد 295 نفر بودند. 100 نفر از دانش آموزان، به روش تصادفي خوشه اي انتخاب و به دو گروه کنترل و دو گروه آزمايش تقسيم شدند. ابزار تحقيق، آزمون محقق ساخته درس رياضي در دو سطح دانش و فهم از سطوح شناختي بلوم بوده است. روايي توسط صاحب نظران درس رياضي تاييد شد و پايايي آن با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ، 0.79 به دست آمد. نتايج نشان داد که بازي رايانه اي آموزشي بر يادگيري مفاهيم رياضي دانش آموزان تاثير مثبت دارد. از سويي ديگر بازي رايانه اي آموزشي بر سطح دانش مفاهيم رياضي دانش آموزان پسر تاثير دارد، اما بر سطح فهم مفاهيم رياضي دانش آموزان دختر و پسر تاثير ندارد. هم چنين، بازي رايانه اي آموزشي تنها بر يادداري دانش آموزان دختر اثر دارد. به طورکلي، نتايج پژوهش نشان داد بازي رايانه اي آموزشي بر سطوح شناختي بلوم در يادگيري و يادداري مفاهيم رياضي دانش آموزان تاثير مثبت دارد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 199
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی