نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

نقد و بررسي رويکرد تلفيقي در فلسفه تعليم و تربيت اسلامي (بر مبناي فلسفه اسلامي)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 
مدافعان رويکرد تلفيقي در فلسفه تعليم و تربيت اسلامي، که افرادي همچون کيلاني و به ويژه خسرو باقري هستند، نخست به نفي و رد رويکرد ايجابي نسبت به کاربست فلسفه اسلامي در تدوين فلسفه تعليم و تربيت اسلامي دست زده اند و در ادامه، با بيان اينکه گريزي از فلسفه به طور کلي نيست، رويکرد سلبي را هم رد نموده، در جست وجوي راه سو مي برآمده اند که به بيان ايشان، همان «استفاده از فلسفه همچون روش و ساختار است». مقاله حاضر نخست به اين ديدگاه و در ادامه، به نقد و ارزيابي آن پرداخته است. نخست چالش اسلامي بودن فلسفه اسلامي مطرح شده است تا ملاحظه شود که اشکالات اين گروه به اسلامي بودن فلسفه اسلامي ـ که مبناي نفي فلسفه اسلامي از سوي اين گروه است ـ آيا اساسا وارد است؟ و در ادامه، رويکرد تلفيقي نقد و بررسي شده است.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

اردبیلی، ف.، و بهشتی، س. (1393). نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (بر مبنای فلسفه اسلامی). اسلام و پژوهش های تربیتی, 6(1 (پی در پی 11)), 5-24. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243296



Vancouver : کپی

اردبیلی فاطمه، بهشتی سعید. نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (بر مبنای فلسفه اسلامی). اسلام و پژوهش های تربیتی. 1393 [cited 2022May24];6(1 (پی در پی 11)):5-24. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243296



IEEE : کپی

اردبیلی، ف.، بهشتی، س.، 1393. نقد و بررسی رویکرد تلفیقی در فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی (بر مبنای فلسفه اسلامی). اسلام و پژوهش های تربیتی, [online] 6(1 (پی در پی 11)), pp.5-24. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243296.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 348 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی