نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1392 , دوره  3 , شماره  3 ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

اثر بخشي بازي درماني بر بهبود توجه ديداري در دانش آموزان با ناتواني يادگيري املا

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
هدف: توجه ديداري از مهارت ها و توانايي هاي مهم است که هر يک از دانش آموزان جهت طي نمودن مقاطع تحصيلي ملزم به داشتن آن هستند که اين مهارت در دانش آموزان مبتلابه ناتواني يادگيري املا دچار نقص است. هدف از پژوهش حاضر بررسي اثر بخشي بازي درماني بر بهبود توجه ديداري در دانش آموزان با ناتواني يادگيري املا در مطالعه مورد منفرد بود.روش بررسي: شرکت کنندگان پژوهش حاضر سه دانش آموز مراجعه کننده به کلينيک درماني شناخت شهر اصفهان بود. براي هريک از شرکت کنندگان 3 جلسه به عنوان خط پايه، 12 جلسه بازي درماني و 3 جلسه پيگيري اعمال شد. براي سنجش ميزان توجه ديداري از آزمون عصب روانشناختي نپسي (NEPSY) و سنجش ابتلا به ناتواني يادگيري املا، از آزمون تشخيص املا استفاده شد.يافته ها: يافته هاي اين پژوهش نشان داد که طي تحليل ديداري نمودار داد ه ها بر اساس شاخص هاي آمار توصيفي و تحليل ديداري، مداخله مورد نظر درباره هر سه شرکت کننده اثر بخش بوده است (با PND صد در صد براي هر سه شرکت کننده).نتيجه گيري: نتايج پژوهش حاضر نشان داد که توجه ديداري به طريق بازي درماني در دانش آموزان با ناتواني يادگيري املا بهبود پيدا مي کند. ازاين رو مي توان از بازي درماني به عنوان يک روش درماني در بهبود عملکرد تحصيلي دانش آموزان مبتلا به ناتواني يادگيري املا استفاده کرد.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سیادتیان، س.، و عابدی، ا.، و صادقیان، ع. (1392). اثر بخشی بازی درمانی بر بهبود توجه دیداری در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری املا. مطالعات ناتوانی, 3(3), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243199



Vancouver : کپی

سیادتیان سیدحسین، عابدی احمد، صادقیان علیرضا. اثر بخشی بازی درمانی بر بهبود توجه دیداری در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری املا. مطالعات ناتوانی. 1392 [cited 2022May28];3(3):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243199



IEEE : کپی

سیادتیان، س.، عابدی، ا.، صادقیان، ع.، 1392. اثر بخشی بازی درمانی بر بهبود توجه دیداری در دانش آموزان با ناتوانی یادگیری املا. مطالعات ناتوانی, [online] 3(3), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243199.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 577 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی