نسخه جدید سایت SID.ir

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
زمستان 1392 , دوره  3 , شماره  3 ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

بررسي مقايسه اي باورهاي خودکارآمدي و سلامت روان در ميان دانش آموزان تيزهوش و عادي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
*
 
چکیده: 
هدف: هدف اين پژوهش، مقايسه باورهاي خودکارآمدي و سلامت روان و بررسي ارتباط آن ها در ميان دانش آموزان تيزهوش و عادي بود.روش بررسي: نمونه اين پژوهش متشکل از 100 دانش آموز (50 دانش آموز تيزهوش و 50 دانش آموز عادي) در شهرستان بابل بودند که به صورت تصادفي انتخاب شدند. ابزار به کار گرفته شده، مقياس خودکارآمدي عمومي شرر، پرسشنامه سلامت عمومي و آزمون هوش ريون (فرم بزرگسال) بود. طرح پژوهش يک طرح تحليلي- مقطعي بوده و براي تجزيه تحليل داده ها، از آزمون هاي تي مستقل و همبستگي پيرسون استفاده شد.يافته ها: يافته هاي پژوهش نشان داد که بين ميانگين باورهاي خودکارآمدي (p=0.001) و سلامت روان (p=0.005) دانش آموزان مدارس تيزهوش و مدارس عادي تفاوت معناداري وجود دارد. همچنين، بين باورهاي خودکارآمدي و سلامت روان و مولفه هاي آن در دانش آموزان تيزهوش و عادي ارتباط معناداري وجود دارد (r=0.650، p=0.01). نتيجه گيري: با توجه به يافته ها، به نظر مي رسد که دانش آموزان مدارس عادي در قياس با دانش آموزان مدارس تيزهوش سلامت روان کمتري دارند لذا توصيه مي شود که دانش آموزان مدارس عادي توسط روانشناسان، مشاوران و ساير کارکنان اين مدارس، مورد توجه بيشتري قرار گيرند.
 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
  • ندارد
 
مقالات همایشی مرتبط: 
  • ندارد
 
طرح های مرتبط: 
  • ندارد
 
مقالات بین المللی مرتبط: 
  • No item.
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

افروز، غ.، و ارجمندنیا، ع.، و تقی زاده، ح.، و قاسم زاده، س.، و اسدی، ر. (1392). بررسی مقایسه ای باورهای خودکارآمدی و سلامت روان در میان دانش آموزان تیزهوش و عادی. مطالعات ناتوانی, 3(3), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243196



Vancouver : کپی

افروز غلامعلی، ارجمندنیا علی اکبر، تقی زاده حسین، قاسم زاده سوگند، اسدی راضیه. بررسی مقایسه ای باورهای خودکارآمدی و سلامت روان در میان دانش آموزان تیزهوش و عادی. مطالعات ناتوانی. 1392 [cited 2022August18];3(3):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243196



IEEE : کپی

افروز، غ.، ارجمندنیا، ع.، تقی زاده، ح.، قاسم زاده، س.، اسدی، ر.، 1392. بررسی مقایسه ای باورهای خودکارآمدی و سلامت روان در میان دانش آموزان تیزهوش و عادی. مطالعات ناتوانی, [online] 3(3), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=243196.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 332 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی