برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
بهار 1393 , دوره  5 , شماره  1 ; از صفحه 0 تا صفحه 0 .
 
عنوان مقاله: 

شناسايي ويژگي هاي بازخورد موثر و تعيين تاثير اين ويژگي ها بر بازخورد موثر از ديدگاه دانشجويان موسسه جهاد دانشگاهي اهواز

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* موسسه جهاد دانشگاهی اهواز
 
چکیده: 

مقدمه: هدف اصلي هر سيستم آموزشي انجام موفق فرايند يادگيري است و بازخورد موثر به دانشجويان يكي از ابزارهاي دستيابي به اين هدف مي باشد. پژوهش ها نشان داده بازخورد بر يادگيري و انگيزش فراگيران در يادگيري موثر است. يكي از اهداف پژوهش حاضر شناسايي و دسته بندي ويژگي هاي بازخورد موثر بوده است. هدف ديگر بررسي تاثير اين ويژگي ها بر بازخورد موثر بوده است.
مواد و روش ها: جامعه آماري پژوهش، شامل كليه دانشجويان جهاد دانشگاهي اهواز در سال تحصيلي
91-92 بوده است. مدل مفهومي بر اساس ادبيات طراحي و روابط ميان ساختارهاي آن مشخص شد. به منظور جمع آوري داده ها و اطلاعات مربوط به آزمون فرضيه هاي پژوهش از پرسشنامه بسته استفاده شده است. از روايي و پايايي ابزار پژوهش (آلفاي كرونباخ %91.3) طي مطالعه مقدماتي اطمينان حاصل شد. 200 پرسشنامه به روش نمونه گيري تصادفي طبقه اي ميان دانشجويان گروه هاي فني و مهندسي و علوم انساني توزيع شد. نهايتا 175 پرسشنامه به منظور تجزيه و تحليل مورد استفاده قرار گرفت. فرضيه هاي پژوهش با استفاده از مدل سازي معادلات ساختاري مورد آزمون قرار گرفت.
نتايج: نتايج آزمون فرضيه ها نشان داد كه نوع، ساختار و زمان بندي بازخورد به ترتيب با ضرايب 0.53، 0.64 و 0.85 بر بازخورد موثر در سطح اطمينان 95% تاثير داشته اند و لذا يافته ها، فرضيه هاي پژوهش را تاييد كردند.
نتيجه گيري: از ديد دانشجويان جهاد دانشگاهي اهواز سه ويژگي نوع بازخورد، زمان بندي بازخورد و ساختار بازخوردي كه دريافت كرده اند، بر موثر و سازنده بودن آن بازخورد تاثير دارد. در ميان اين ابعاد، زمان بندي بازخورد بيشترين تاثير را بر سازنده و موثر بودن بازخورد، داشته است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

سماواتیان، ح.، و کاظمی مهیاری، ح. (1393). شناسایی ویژگی های بازخورد موثر و تعیین تاثیر این ویژگی ها بر بازخورد موثر از دیدگاه دانشجویان موسسه جهاد دانشگاهی اهواز. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS), 5(1), 0-0. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=242428



Vancouver : کپی

سماواتیان حسین، کاظمی مهیاری حمزه. شناسایی ویژگی های بازخورد موثر و تعیین تاثیر این ویژگی ها بر بازخورد موثر از دیدگاه دانشجویان موسسه جهاد دانشگاهی اهواز. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS). 1393 [cited 2021September18];5(1):0-0. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=242428



IEEE : کپی

سماواتیان، ح.، کاظمی مهیاری، ح.، 1393. شناسایی ویژگی های بازخورد موثر و تعیین تاثیر این ویژگی ها بر بازخورد موثر از دیدگاه دانشجویان موسسه جهاد دانشگاهی اهواز. مجله دانشگاهی یادگیری الکترونیکی Interdisciplinary Journal of Virtual Learning in Medical Sciences (IJVLMS), [online] 5(1), pp.0-0. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=242428.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 242 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی