برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
1393 , دوره  4 , شماره  3 ; از صفحه 39 تا صفحه 47 .
 
عنوان مقاله: 

ارزيابي وضعيت موجود مدارس هوشمند استان مازندران براساس مدل مفهومي «توسعه مدرسه هوشمند»

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

زمينه و هدف: طرح مدارس هوشمند گامي جديد در تطابق با عصر اطلاعات است که با تلفيق فناوري اطلاعات و برنامه هاي درسي، تغييرات اساسي در فرايند ياددهي- يادگيري و همچنين تغييري در نقش و وظايف معلمان و دانش آموزان ايجاد ميکند. هدف اصلي اين پژوهش ارزيابي وضعيت موجود مدارس هوشمند استان مازندران براساس «مدل مفهومي مدرسه هوشمند» در سال تحصيلي 1390-91 مي باشد.
روش: پژوهش حاضر از نظر هدف کاربردي و از نظر روش، توصيفي - تحليلي است. جامعه آماري شامل کليه مديران، کارشناسان فناوري اطلاعات و معلمان مدارس هوشمند منتخب استان مازندران است. روش نمونه گيري در اين پژوهش سرشماري کامل بوده است که تعداد نمونه برابر با تعداد کل جامعه (181) مي باشد. با استفاده از پرسشنامه و چک ليست مشاهده اطلاعات لازم جمع آوري شد. براي تعيين روايي پرسشنامه از روايي محتوايي و براي برآورد پايايي از فرمول آلفاي کرونباخ استفاده شده است. ميزان آلفاي کرونباخ براي پرسشنامه مديران و کارشناسان فناوري اطلاعات %95 و پرسشنامه معلمان %88 بدست آمد.
يافته ها: نتايج بدست آمده از شاخص هاي آمار توصيفي و استنباطي نشان داد که مدارس هوشمند دولتي استان مازندران در سطح نسبتا مطلوب و مدارس هوشمند غير دولتي در سطح مطلوب و نزديک به استانداردها و مولفه هاي مدل مفهومي مدرسه هوشمند مي باشد.
نتيجه گيري: جهت بهبود وضع موجود مدارس هوشمند استان مازندران و براي رسيدن به سطح مطلوب، راهکارها و پيشنهاداتي ارائه شده است.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 334
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی