برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

مقايسه تاثير تمرين ذهني و تمرين بدني در شرايط خستگي و غيرخستگي بر يادگيري برنامه حرکتي تعميم يافته و پارامتر

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه شهید بهشتی
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: هدف اين پژوهش، بررسي و مقايسه تاثير تمرين ذهني و تمرين بدني در شرايط خستگي و غيرخستگي بر يادگيري برنامه حرکتي تعميم يافته و پارامتر مهارت حرکتي تعقيبي است.
روش شناسي: 40 نفراز دانشجويان دانشگاه شهيد بهشتي به صورت داوطلبانه در يک دوره سه جلسه اي به تمرين مهارت تعقيبي پرداختند و بعد از 48 ساعت استراحت آزمون يادداري گرفته شد. از آزمون هاي تي وابسته، تحليل واريانس يک طرفه و تحليل واريانس عاملي 2*2 براي تحليل داده ها استفاده شد
.
يافته ها: هر دو روش تمرين ذهني و تمرين بدني تحت شرايط خستگي و همچنين غيرخستگي يادگيري هر دو جزء برنامه حرکتي و پارامتر مهارت تعقيبي را به صورت معني داري افزايش مي دهد
(p<0.05). بين تاثير تمرين ذهني و تمرين بدني به لحاظ اثرگذاري بر يادگيري برنامه حرکتي و پارامتر مهارت تعقيبي چه در شرايط خستگي و چه در شرايط غيرخستگي تفاوت معني داري وجود ندارد (p>0.05). خستگي عاملي است که مي تواند به صورت معني داري يادگيري پارامتر مهارت تعقيبي را تحت تاثير قرار دهد در حالي که، بر يادگيري برنامه حرکتي تاثير معني داري ندارد (p<0.05).
بحث: در شرايط غيرخستگي استفاده از تمرين بدني و در شرايط خستگي استفاده از تمرين ذهني مناسب مي باشد. در شرايط خستگي از تمرين جزء پارامتر خودداري شود و تمرکز به سمت يادگيري جزء برنامه حرکتي معطوف گردد
.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

عبدلی، ب.، و فارسی، ع.، و تیموری خروی، م. (1393). مقایسه تاثیر تمرین ذهنی و تمرین بدنی در شرایط خستگی و غیرخستگی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 10(19), 25-38. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=240440



Vancouver : کپی

عبدلی بهروز، فارسی علیرضا، تیموری خروی مصطفی. مقایسه تاثیر تمرین ذهنی و تمرین بدنی در شرایط خستگی و غیرخستگی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1393 [cited 2021May16];10(19):25-38. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=240440



IEEE : کپی

عبدلی، ب.، فارسی، ع.، تیموری خروی، م.، 1393. مقایسه تاثیر تمرین ذهنی و تمرین بدنی در شرایط خستگی و غیرخستگی بر یادگیری برنامه حرکتی تعمیم یافته و پارامتر. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, [online] 10(19), pp.25-38. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=240440.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 71 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی