برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

عنوان فارسي: روش حکمت آموزي در قرآن کريم (عنوان عربي: اسلوب تعليم الحکمة في القرآن الکريم)

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
 
چکیده: 

چکيده فارسي:
يکي از روش هاي آموزشي که قرآن کريم بر آن تاکيد دارد و ويژه تعليم و تربيت اسلامي است، روش حکمت آموزي است. اين که آموزش حکمت به چه معناست و در تعليم و تربيت اسلامي چه جايگاهي دارد، چه تفاوتي با موعظه و جدل دارد، انواع آن کدامند، چه شيوه هاي براي ارائه آن مطرح است، شرايط تاثيرگذاري آن کدامند، عوامل و اسباب تحصيل و يا اعطاي آن کدامند، چه آثاري ممکن است بر آموزش حکمت مترتب شود، موانع تاثير آن چيست و با چه آسيب هايي ممکن است مواجه شود، سوالاتي است که در اين مقاله با بهره گيري از روش تحليل اسنادي و تفسير در قرآن کريم بررسي مي شود
.
نتايج حاصل از اين تحقيق اين است که حکمت به معناي يقين قلبي به علم يا عمل راست و درست مبتني بر مباني عقلاني است که داراي سه نوع نظري، عملي و حقيقي است و داراي آثاري چون هدايت، فرقان، عصمت و شکر است و با تحصيل، تزکيه نفس، ايمان، اخلاص، سکوت و تفکر انفاق بهترين ها براي انسان حاصل مي شود
.

چکيده عربي:
لطفا براي مشاهده چکيده عربي به متن کامل
(pdf) مراجعه فرماييد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 131
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی