برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

امکان سنجي اجراي پروژه يادگيري الکترونيک در دانشگاه علوم پزشکي لرستان از ديدگاه اساتيد، دانشجويان، مديران و کارکنان اجرايي در سال تحصيلي 92-91

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* تهران، انتهای غربی اتوبان شهید همت، دهکده المپیک، دانشگاه علامه طباطبایی
 
چکیده: 

مقدمه: امروزه يادگيري الکترونيک به عنوان يکي از بسترهاي موثر آموزشي محسوب مي شود و با توجه به قصد دانشگاه علوم پزشکي لرستان براي پياده سازي اين نوع آموزش، پژوهش حاضر به بررسي امکان اجراي يادگيري الکترونيک در دانشگاه از ديدگاه اساتيد، دانشجويان، مديران و کارکنان اجرايي در سال تحصيلي 92-91 پرداخته است.
مواد و روش ها: روش مطالعه، توصيفي- مقطعي بوده است. تعداد 316 نفر دانشجو، 84 نفر عضو هيات علمي و سيزده نفر از مديران و کارکنان به روش سرشماري انتخاب شدند. براي جمع آوري داده ها از پرسش نامه چند بعدي داراب (آمادگي تجربه آموزشي و فني، آمادگي فرهنگي، آمادگي تجهيزات، آمادگي شبکه ارتباطي، آمادگي قوانين و مقررات، آمادگي منابع انساني، آمادگي مديريت، آمادگي سياست هاي آموزشي، آمادگي امنيت، آمادگي پشتيباني) استفاده شد. روايي و پايايي ابزار مورد استفاده با روايي محتوايي و فرمول آلفاي کرونباخ (
0.82) تاييد شد.
يافته ها: دانشگاه علوم پزشکي لرستان از نظر آمادگي تجربه آموزشي و فني، آمادگي فرهنگي، آمادگي تجهيزات، آمادگي شبکه ارتباطي، آمادگي نيروي انساني، آمادگي مديريت، آمادگي سياست هاي آموزشي، آمادگي امنيت و آمادگي پشتيباني در سطح مطلوبي قرار ندارد و فقط از نظر قوانين و مقررات در سطح مطلوبي قرار دارد.
بحث و نتيجه گيري: در حال حاضر آمادگي لازم براي اجراي پروژه يادگيري الکترونيک در دانشگاه وجود ندارد و براي پياده سازي اين شيوه آموزشي بايد زيرساخت هاي مربوط فراهم گردد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 135
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی