برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  3 , شماره  3 ; از صفحه 122 تا صفحه 135 .
 
عنوان مقاله: 

آموزش از طريق بازي بر بهبود نگرش رياضي دانش آموزان دختر مقطع ابتدايي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* دانشگاه بوعلی سینا، همدان
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي اثربخشي آموزش از طريق بازي بر بهبود نگرش رياضي دانش آموزان دختر مقطع ابتدايي بود. روش اين پژوهش از نوع آزمايشي با طرح پيش آزمون- پس آزمون با گروه کنترل است. جامعه آماري پژوهش شامل: کليه دانش آموزان دختر پايه پنجم شهرستان همدان است. نمونه پژوهش شامل 25 نفر گروه آزمايش و 25 نفرگروه کنترل است که با استفاده از روش نمونه گيري خوشه اي تصادفي انتخاب شدند و آموزش از طريق بازي بر روي گروه آزمايش انجام شد. داده ها با استفاده از پرسشنامه نگرش رياضي ايکن (1971) جمع آوري شد. نتايج تحليل کوورايانس نشان داد که آموزش از طريق بازي باعث بهبود نگرش دانش آموزان به درس رياضي شده است. بنابراين نتايج پژوهش حاکي از آن است که به منظور بهبود نگرش رياضي، بايد به نقش عوامل انگيزشي به ويژه نگرش رياضي توجه کرد و روش هاي آموزشي رياضي را در مسير ايجاد علاقه به اين درس سوق داد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 829
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی