برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  3 , شماره  3 ; از صفحه 106 تا صفحه 121 .
 
عنوان مقاله: 

مدل يابي ساختاري رابطه خودکارآمدي، فراشناخت با ارزيابي حل مساله دانش آموزان متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشگاه شهید رجایی
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي رابطه خودکارآمدي، فراشناخت با ارزيابي حل مساله دانش آموزان دبيرستاني است. به همين منظور 496 دانش آموز (275 دختر و 221 پسر) به روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب و همه آنها مقياس ارزيابي حل مساله هپنر (1988)، مقياس خودکارآمدي عمومي شرر (1982) و مقياس فراشناخت حالتي اونيل و عابدي (1996) را تکميل کردند. نتايج حاصل از تحليل مسير نشان داد که خودکارآمدي بر ارزيابي حل مساله اثر مستقيم و با ميانجي گري فراشناخت اثر غيرمستقيم دارد. فراشناخت با ارزيابي حل مساله رابطه مثبت و معنادار دارد. خودکارآمدي با فراشناخت رابطه مثبت و معنادار دارد. در مجموع متغيرهاي پيش بين مدل 0.43 واريانس ارزيابي حل مساله را پيش بيني کردند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
ارجاعات: 
  • ندارد
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط: 
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 

  چکیده انگلیسی بازدید یکساله 125
 
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی