برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
پاييز 1393 , دوره  3 , شماره  3 ; از صفحه 106 تا صفحه 121 .
 
عنوان مقاله: 

مدل يابي ساختاري رابطه خودکارآمدي، فراشناخت با ارزيابي حل مساله دانش آموزان متوسطه

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه روان شناسی، دانشگاه شهید رجایی
 
چکیده: 

هدف اين پژوهش بررسي رابطه خودکارآمدي، فراشناخت با ارزيابي حل مساله دانش آموزان دبيرستاني است. به همين منظور 496 دانش آموز (275 دختر و 221 پسر) به روش نمونه گيري خوشه اي انتخاب و همه آنها مقياس ارزيابي حل مساله هپنر (1988)، مقياس خودکارآمدي عمومي شرر (1982) و مقياس فراشناخت حالتي اونيل و عابدي (1996) را تکميل کردند. نتايج حاصل از تحليل مسير نشان داد که خودکارآمدي بر ارزيابي حل مساله اثر مستقيم و با ميانجي گري فراشناخت اثر غيرمستقيم دارد. فراشناخت با ارزيابي حل مساله رابطه مثبت و معنادار دارد. خودکارآمدي با فراشناخت رابطه مثبت و معنادار دارد. در مجموع متغيرهاي پيش بين مدل 0.43 واريانس ارزيابي حل مساله را پيش بيني کردند.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

نصری، ص.، و صالح صدق پور، ب.، و چراغیان رادی، م. (1393). مدل یابی ساختاری رابطه خودکارآمدی, فراشناخت با ارزیابی حل مساله دانش آموزان متوسطه. روانشناسی مدرسه, 3(3), 106-121. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=238859



Vancouver : کپی

نصری صادق، صالح صدق پور بهرام، چراغیان رادی منوچهر. مدل یابی ساختاری رابطه خودکارآمدی, فراشناخت با ارزیابی حل مساله دانش آموزان متوسطه. روانشناسی مدرسه. 1393 [cited 2021October17];3(3):106-121. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=238859



IEEE : کپی

نصری، ص.، صالح صدق پور، ب.، چراغیان رادی، م.، 1393. مدل یابی ساختاری رابطه خودکارآمدی, فراشناخت با ارزیابی حل مساله دانش آموزان متوسطه. روانشناسی مدرسه, [online] 3(3), pp.106-121. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=238859.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 146 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی