برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
 
عنوان مقاله: 

تاثير تجربه مربيان بر کيفيت بازخورد افزوده در آموزش يک مهارت حرکتي

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه رفتار حرکتی، دانشگاه فردوسی مشهد، مشهد، ایران
 
چکیده: 

مقدمه و هدف: روش بازخوردهي مربيان در يادگيري وآموزش مهارت هاي ورزشي تاثير به سزايي دارد ولزوم بررسي چگونگي ارائه بازخورد افزوده از سوي مربيان با تجربه کاري متفاوت، در جامعه ورزشي احساس مي شود. لذا هدف پژوهش حاضر، بررسي تاثير تجربه مربيان بر کيفيت بازخورد افزوده، در هنگام آموزش يک مهارت حرکتي است.
روش شناسي: جامعه آماري اين مطالعه، مربيان تربيت بدني شهر مشهد هستند.از بين داوطلبان واجد شرايط، هجده نفر بطور تصادفي به دو گروه 9 نفره مربيان با تجربه و کم تجربه (با سابقه بالاي 5سال و زير 3 سال) تقسيم شدند. مربيان طي يک جلسه، پس از 20 دقيقه آموزش تاس بدمينتون، از طريق بازخورد افزوده، تکنيک دانش آموزان را طي20 دقيقه تمرين اصلاح کردند. جهت ارزيابي کيفيت بازخورد افزوده مربيان، بر اساس ملاک هاي بازخورد افزوده، شامل هدايت، محتواي تکنيکي، هدف، نوع، زمان و ارتباط، از گروه ها فيلمبرداري و ضبط صدا به عمل آمد. سپس با کمک سه مربي با تجربه ديگر بازخورد مربيان مورد ارزيابي قرار گرفت. درنهايت از آزمون ناپارامتري خي دو براي تجزيه و تحليل آماري در سطح معني داري
p£0.05 استفاده شد.
يافته ها: بر اساس نتايج حاصل، از حيث فراواني، مربيان باتجربه بازخورد افزوده بيشتري به ورزشکاران مي دادند. همچنين مربيان با تجربه، از بازخوردافزوده با محتواي تکنيک اختصاصي وهدف اصلاحگري و
ارزشگذاري مثبت بيشترياستفاده نموده، اغلب بازخوردهاي کلامي و مرتبط به بازخورد قبلي را به کار مي برند. در مقابل، مربيان کم تجربه از بازخورد افزوده با محتواي تکنيکي عمومي تر و هدف ارزشگذاري منفي بيشتري استفاده نموده و سهم بازخوردهاي غير کلامي و نامرتبط به بازخورد قبلي در آنان بيشتر است.
بحث و نتيجه گيري: به طور کلي مي توان نتيجه گرفت در طي فرآيندآموزش و تمرين، سطح تجربه مربي تاثير زيادي در کيفيت بازخورد افزوده وي داشته، که احتمالا مي تواند از عوامل موفقيت مربيان با تجربه نسبت به کم تجربه ها باشد.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
  • ثبت نشده است
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

آذرپیکان، ع.، و طاهری، ح. (1394). تاثیر تجربه مربیان بر کیفیت بازخورد افزوده در آموزش یک مهارت حرکتی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, 11(21), 65-74. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=238239



Vancouver : کپی

آذرپیکان عاطفه، طاهری حمیدرضا. تاثیر تجربه مربیان بر کیفیت بازخورد افزوده در آموزش یک مهارت حرکتی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی. 1394 [cited 2021September18];11(21):65-74. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=238239



IEEE : کپی

آذرپیکان، ع.، طاهری، ح.، 1394. تاثیر تجربه مربیان بر کیفیت بازخورد افزوده در آموزش یک مهارت حرکتی. پژوهشنامه مدیریت ورزشی و رفتار حرکتی, [online] 11(21), pp.65-74. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=238239.



 

 
بازدید یکساله 295 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی