برای اطلاع از آخرین مقالات علمی و اخبار کرونا(COVID-19) کلیک کنید

مشخصات مقاله

عنوان نشریه: 
 
اطلاعات شماره: 
مهر 1393 , دوره  14 , شماره  7 ; از صفحه 571 تا صفحه 580 .
 
عنوان مقاله: 

بازخورد درک شده در آموزش باليني دانشجويان کارشناسي مامايي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان

 
نویسندگان: 
 
آدرس:  
* گروه آموزش پزشکی، مرکز تحقیقات آموزش پزشکی، دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران
 
چکیده: 

مقدمه: توسعه و ايجاد صلاحيت هاي باليني در دانشجويان رشته هاي علوم سلامت، هدف اساسي آموزش است و بازخورد معنادار و سازنده براي دستيابي يادگيرندگان به اطلاعات سازنده ضروري است. هدف اين مطالعه بررسي «بازخورد درک شده»، توسط دانشجويان مامايي دانشگاه علوم پزشکي اصفهان بود.
روش ها: اين مطالعه توصيفي - مقطعي، در سال تحصيلي 93-1392 بر روي 25 نفر از دانشجويان کارشناسي مامايي ترم 7 دانشگاه علوم پزشکي اصفهان که به صورت سرشماري انتخاب شدند، انجام گرديد. جهت جمع آوري اطلاعات از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. جهت تعيين روايي محتوا و صوري پرسشنامه از نظر اساتيد و صاحب نظران رشته آموزش پزشکي و مامايي استفاده شد و ضريب پايايي پرسشنامه با استفاده از ضريب آلفاي کرونباخ (
0.86) محاسبه شد. در پرسشنامه از مقياس ليکرت 5 تايي (هميشه=5، بيش تر اوقات=4، گاهي اوقات=3، بندرت=2، هرگز=1) استفاده شد. در اين پژوهش ميانگين مورد انتظار بالاتر از حد وسط و برابر (4) در نظر گرفته شد، جهت تجزيه و تحليل داده ها از آزمون هاي آماري توصيفي، آزمون t تک متغيره و Anova استفاده شد.
نتايج: در مجموع 180 پرسشنامه توسط 24 دانشجوي مامايي به تفکيک درس و مربي تکميل شد، نمره ميانگين بازخورد درک شده توسط دانشجويان، در حيطه محتواي بازخورد (
3.69±0.66)، در حيطه شيوه ارائه بازخورد (3.71±0.55) و در حيطه مهارت هاي ارائه بازخورد (3.94±0.67)، از 5 نمره بود. نمره ميانگين بازخورد درک شده توسط دانشجويان، در دروس مختلف در حيطه هاي فوق تفاوت معناداري نداشت.
نتيجه گيري: نتايج نشان داد که، اصول ارائه بازخورد در هر 3 حيطه (محتوا، شيوه و مهارت هاي ارائه بازخورد) در حد مطلوب و مورد انتظار رعايت نمي شود. بنابراين توصيه مي شود که، با افزايش آگاهي اساتيد باليني در مورد اهميت ارائه بازخورد در رشته مامايي و آموزش اصول و شيوه هاي صحيح ارائه بازخورد به آنان، به ارتقاي کيفيت آموزش باليني مامايي کمک نمود.

 
کلید واژه: 

 
موضوعات مرتبط: 
 
 
مقالات نشریه ای مرتبط:  
 
مقالات همایشی مرتبط: 
 
ارتباط خیلی زیاد ارتباط زیاد مرتبط ارتباط کمتر
 
ارجاعات: 
 
استنادات: 
  • ثبت نشده است
 
+جهت ارجاع به این مقاله کلیک کنید(Cite).
APA : کپی

حقانی، ف.، و رحیمی، م.، و احسان پور، س. (1393). بازخورد درک شده در آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, 14(7), 571-580. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=237103



Vancouver : کپی

حقانی فریبا، رحیمی معصومه، احسان پور سهیلا. بازخورد درک شده در آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی. 1393 [cited 2021October20];14(7):571-580. Available from: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=237103



IEEE : کپی

حقانی، ف.، رحیمی، م.، احسان پور، س.، 1393. بازخورد درک شده در آموزش بالینی دانشجویان کارشناسی مامایی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان. مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی, [online] 14(7), pp.571-580. Available: https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=237103.



 

 
چکیده انگلیسی بازدید یکساله 113 مباني نظري و تجربي ونداليسم: مروري بر يافته هاي يك تحقيق
 
آخرین های بلاگ
ورود به بلاگ مرکز اطلاعات علمی